خبرنگاران قلمی به قدرتمند تر از اسلحه دارند

فرمانده سپاه ناحیه شهرستان سراب در جلسه تجلیل از خبرنگاران شهرستان سراب، قلم خبرنگاران را قوی تر از اسلحه برشمرد

به گزارش سراب نیوز، به مناسبت گرامیداشت ۱۷ مرداد سالرزو شهادت شهید صارمی که به عنوان روز خبرنکار نام گذاری شده است، سرهنگ صبحی در نشست مشترک با خبرنگاران، قلم خبرنگاران را قدرتمند تر از اسلحه برشمرد.

فرمانده سپاه ناحیه شهرستان سراب با بیان این که حضور در کنار خبرنگاران شهرستان باعت افتخار مجموعه است گفت؛ ضمن تشکر از تلاش های خبرنگاران و فعالان رسانه سراب بخاطر اطلاع رسانی به عموم مردم و آگاهی بخشیدن به جامعه باید بگویم خوشحالیم که رسانه های شهرستان از روحیه بسیجی برخوردارند و عضوی از سازمان بسیج هستند.

مردم و مسئولین باید به جایگاه خبرنگاران واقف باشند چرا که همه ما آگاه هستیم و دیده ایم که خبرنگاران در سال های دفاع مقدس چه رشادت ها و جان فشانی ها کرده اند و خواهشی دارم از مردم و مسئولین که رجوع کنند به تصاویر و فیلم های هشت سال دفاع مقدس که خواهند دید همان گزارشات است که امروزه روحیه ایثار را در نسل جوان تقویت و در زمان جنگ مردم را برای حضور در جبهه های حق علیه باطل و حمایت از رزمندگان اسلام تشویق و ترغیب می کرد و این نقش بزرگ فراموش نشدنی است.

 

وی ادامه داد؛ خبرنگاران در کشورمان جایگاه بزرگی دارند چرا که می بینیم که شهید آوینی شهید قلم چه جایگاه بزرگی دارد که رهبر عظیم الشان کشورمان در سخنرانی جدید خود درباره تلاش کادر درمان در مقابله با کرونا گفت؛ همچون شهید آوینی باید تصاویر و فعالیت های انجام گرفته در دوران کرونا را به دید مردم رساند.

سرهنگ صبحی با اشاره به این موضوع که تمام تلاش و فعالیت مسئولین و روسای ادارات زمانی به دید مردم خواهد رسید که رسانه ها حضور فعال داشته باشند، گفت؛ توصیه دارم خبرنگاران در مسیر تبیین و گفتمان اسلامی و تدابیر اتخاذ شده از سوی رهبر انقلاب و در مسیر انقلابی حرکت کنند.

محمد صبحی ادامه داد؛ خبرنگاران باید سیاست بلد بوده و از مسائل و موارد روز دنیا آگاه باشند اما علیرغم آشنایی به سیاست، نباید سیاست را بر خبرها و رسانه های خود وارد کنند و از دیدگاه های سیاسی مطلبی را بنویسند چرا که در اینصورت اخبار صحیح به دست مردم نمی رسد و محبوبیت آن رسانه از بین می رود.

 

اینکه می بینیم در مقابل تحریف ها و تحریم های دشن ایستادگی کرده ایم و مقاومت ایران اهداف دشمن را نابود کرده یکی از عوامل این ایستادگی قلم زنی و حضور خبرنگارن است که فعالیت های کشور را نمایان می کند و حیله و دسیسه های دشمنان اسلام را آشکار می سازد.

 

من به جرات می توانم بگویم که قلم خبرنگاران امروزه تاثیرش از اسلحه بیشتر است و مانند اسلحه رزمندگان هشت سال دفاع مقدس قوی تر است چرا که همه ما آگاه هستیم دشمن آماده بود با نابودی سوریه، عراق، لبنان به ایران نیز ورود و ایران را نابود کند، اما با تلاش خبرنگاران و آگاه سازی جامعه نقشه دشمن برملا شد و این نشان از قدرت بالای قلم خبرنگاران دارد، سپاه سراب همواره آماده شنیدن انتقادات و پیشنهادات خبرنگاران است چرا که خبرنگاران چشم و گوش جامعه هستند.