دفاع سرسختانه امام جمعه سراب از بازگشایی مدارس و انتقاد شدید از منتقدین این موضوع

امام جمعه سراب با انتقاد شدید از کسانی که بازگشایی مدارس را با حمله به وزیر آموزش و پرورش و دیگر روسا مورد هجمه قرار داده اند اظهار داشت: امروز همه در خصوص مخالفت با بازگشایی مدارس، متخصص و صاحب نظر شده اند.

به گزارش سراب نیوز ، حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر اکرمی امام جمعه سراب در مراسم کلنگ زنی مدرسه ۶ کلاسه مرحوم حاج صادق اسدی دمیرچی که توسط خیر مسجد و مدرسه ساز حاج کرامت اسدی در شهر سراب  احداث خواهد شد در سخنانی با تسلیت ایام عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و با تبریک بازگشایی مدارس و شروع بهار تعلیم و تربیت به معلمان و دانش آموزان و خانواده آنها و تبریک ویژه به خیر مدرسه ساز حاج کرامت اسدی اظهار داشت: مدرسه سازی صدقه جاریه است و اگر چه همه رفتنی هستند ولی مدرسه و نام نیک همواره ماندنی است.

امام جمعه سراب با دعوت از خیرین سرابی مقیم تهران و سایر شهرها و خیرین سرابی مقیم این شهرستان برای مشارکت در کارهای خیریه و عام المنفعه  افزود: سرابی ها هم انسانهای خیر هستند و هم دارای سرمایه و ثروت و از این خیرین بزرگوار میخواهم که بیش از این به فکر سراب باشند .

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان سراب افزود: در شهرستان سراب هم  نیاز و هم ظرفیت زیادی  برای مشارکت  در امر مدرسه سازی وجود دارد و از خیرین سراب دعوت می کنم که در احسان پدر و مادر و شهیدان و عزیزان خود در امر مدرسه سازی مشارکت نمایند و در چند سال اخیر این دومین برنامه مربوط به حاج کرامت اسدی می باشد چرا که قبلاً ایشان در یکی از روستاها نیز مسجد ساخته بودند و امروز نیز کلنگ احداث مدرسه ای توسط ایشان به زمین  زده شد و باید توجه داشت که ثواب درس خواندن در مدرسه کمتر از ثواب نماز خواندن نیست و خیر مدرسه ساز در ثواب  علم و آموزش شریک است.

امام جمعه سراب در ادامه سخنان به هجمه های اخیر صورت گرفته بر علیه آموزش و پرورش اشاره نموده و اظهار داشت: اینروزها بر علیه آموزش و پرورش بسیار توطئه شده  و در جهت تضعیف این مجموعه ، جریاناتی فعال شده اند و معلوم  نیست که چه جریانی پشت این موضوع نهفته است.

حجت الاسلام و المسلمین اکرمی با اشاره به این که اینروزها تخصص همه متخصصین به آموزش و پرورش خلاصه شده است افزود: در کارخانه بیش از هزاران نفر در یکجا کار می کنند و همان افراد فرزندان شان به مدرسه می آید  و اگر فرزند آن فرد که به مدرسه می آید کرونا بگیرد از پدرش خواهد گرفت و یا ادارات با تمام ظرفیت کار می کنند و اگر فرندش کرونا بگیرد از پدر و مادرش خواهد گرفت که بر سرکار می روند و باید پرسید که آیا کرونا گرفتن فقط به مدرسه رسیده است.

امام جمعه سراب افزود: در مدرسه یک کلاس درس ۳۰ نفره را به ۳ گروه تقسیم کرده و ۶ ساعت را به ۲ ساعت کاهش داده اند و در این میان عده ای می آیند بر علیه وزیر توهین می کنند و به روسا توهین می کنند و متاسفم برای برخی معلمان و صد البته بسیار متاسفم برای برخی مدیران که از طرف مدرسه اطلاعیه داده اند که دانش آموزان من بعنوان مدیر مدرسه می گویم به مدرسه نیایید و من بصراحت می گویم شما اشتباه می کنید این حرف را می زنید ، شما در این مملکت پول می گیرید که درس دهید  و ریاست و مدیریت کنید و چه حقی داری که اطلاعیه دهی من مدیر مدرسه می گویم دانش آموز در مدرسه حاضر نشوید و این کار توهین به علم است و دکتر و طلبه از همین مدرسه تربیت یافته اند  و نباید نمک نشناس بود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان سراب تاکید کرد: معلوم نیست این روزها چه اتفاقی افتاده است و چه توطئه خارجی و نفهمی های داخلی  در جریان است که همه کارشان را ول کرده و به فکر تضعیف آموزش و پرورش هستند و این کار اصلاً مصلحت نیست و من از معلمان میخواهم در سر کلاس درس حاضر شوند حتی اگر فقط  یک نفر دانش آموز بیاید و در حوزه علیمه سراب هم چنین  تاکیدی داشته ام .

حجت الاسلام و المسلمین اکرمی افزود:  من خودم فرزندم را که دانش آموز ابتدائی است به مدرسه میبرم و اگر دانش آموز ابتدائی به کلاس نرود با برنامه شاد نمی تواند درس بخواند و موفق شود و با برنامه شاد دکتر ، مهندس و معلم تربیت نمی شود و تحصیل و تدریس باید در کلاس درس باشد.

امام جمعه سراب افزود : آموزش و پرورش مادر تمام ادارات و نهادهاست و جایگاهش بسیار محترم است و یادمان نرود که چند روز پیش مقام معظم رهبری چه جایگاهی به معلمان داد و ما چه زود این جایگاه را فراموش کردیم و به فکر تضعیف آن هستیم و آن به دست خود معلمان و مدیران.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان سراب تاکید کرد: من از از پزشکان میخواهم که دعوت کنند برای رعایت بهداشت و دعوت کنند برای رعایت پروتکل ها ولی هیچ کس حق ندارد آموزش و پرورش را تضعیف کند و امیدوارم که این جایگاه حفظ شود.

حجت الاسلام و المسلمین اکرمی در پایان سخنان خود ضمن تشکر از خیرین و بویژه حاج کرامت اسدی تاکید کرد: شهرستان سراب برای ساخت مدرسه ظرفیت زیادی دارد و نیاز شهرستان سراب به مدرسه سازی از شهرستانهای دیگر بیشتر است.

مدرسه ۶ کلاسه مرحوم حاج صادق اسدی دمیرچی در زمینی به مساحت مساحت۱۲۰۰مترمربع و در زیربنایی به مساحت ۴۵۰مترمربع به صورت دو طبقه توسط خیر مدرسه ساز حاج کرامت اسدی دمیرچی و در احسان والدین اش و به نام پدرش مرحوم حاج صادق اسدی دمیرچی  احداث خواهد شد.

 

در مراسم کلنگ زنی مدرسه ۶ کلاسه مرحوم حاج صادق اسدی دمیرچی در سراب ، دکتر یوسف داودی نماینده شهرستان سراب و رئیس مجمع نمایندگان استان آذربایجانشرقی در مجلس شورای اسلامی ، حسن یحیوی فرماندار شهرستان سراب ، صدقی مدیرکل نوسازی و تجهیزمدارس استان آذربایجان شرقی، عطایی معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش وپرورش استان آذربایجان شرقی، اسدی مدیرآموزش وپرورش سراب، فرماندهان نظامی و انتظامی و جمعی از مدیران ادارات و نهادها و اعضای شورای اداری شهرستان سراب ، جمعی از مدیران مدارس شهرستان سراب و خیر نیکوکار و مدرسه ساز حاج کرامت اسدی حضور داشتند.

گفتنی است که حاج کرامت اسدی در ۳ سال گذشته با مشارکت اهالی و خیرین اهل دمیرچی مقیم  تهران اقدام به نوسازی،  مقاوم سازی و توسعه مسجد پنج تن آل عبای روستای دمیرچی از توابع بخش مهربان نموده بود ، ضمن آنکه غسالخانه روستای دمیرچی نیز توسط این خیر نیک اندیش احداث و تجهیز گردیده و در اختیار اهالی روستا قرار گرفته است.

در مراسم افتتاح مسجد پنج تن آل عبای روستای دمیرچی از توابع بخش مهربان در بهار سال ۹۷ ، دکتر یوسف داودی نماینده شهرستان سراب در مجلس شورای اسلامی از خیرین برای مشارکت در امر مقدس مدرسه سازی در شهرستان سراب دعوت نمود که حاج کرامت اسدی در این مراسم وعده داد که در صورت احداث و آسفالت ریزی راه روستای سیه دولان تا چهرق به طول ۵ کیلومتر ، ایشان نیز در شهرستان سراب مدرسه ای احداث نماید و حال  ایشان با عمل به تعهد خود ، کلنگ احداث مدرسه ۶ کلاسه ای بنام پدرش مرحوم حاج صادق اسدی دمیرچی را در شهرستان سراب شروع نمود و اینکه احداث و آسفالت راه سیه دولان تا چهرق که در نهایت به روستای دمیرچی زادگاه حاج کرامت اسدی منتهی می شود کی شروع و اجرایی شود باید منتظرگذشت زمان بود.حاج کرامت اسدی اهل روستای دمیرچی از توابع بخش مهربان و ساکن تهران است