استخراج و بهره برداری از پروژه نفلین سینیت سراب به امضا رسید

رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان‌شرقی از امضای قرارداد استخراج و بهره‌برداری نفلین سینیت سراب با قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء‌(ص) خبر داد و گفت: منتظر ابلاغ و آغاز به کار هستیم.

به گزارش سراب نیوز، یوسف داودی در جلسه بررسی آخرین روند بازسازی منازل تخریب‌شده در زلزله سراب و میانه که با حضور استاندار آذربایجان‌شرقی در فرمانداری سراب برگزار شد، با تاکید بر‌اینکه با فرارسیدن فصل سرما، باید احداث مابقی مناطق زلزله‌زده مسکونی و دامی زلزله‌زدگان تسریع شود، اظهار داشت: روند بازسازی مطلوب است اما باید تاخیر به‌وجود آمده به‌دلیل کرونا و گرانی مصالح سریعاً جبران شود.

وی با اشاره به پروژه‌های مهم در دست اجرای شهرستان سراب، گفت: نفلین سینیت و آلومینای سراب که یک طرح ملی است و در کشور جزو طرح های مهم اقتصادی و امنیتی است با پیگیری‌های استاندار و نمایندگان مجلس، بالاخره قرارداد آن با قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء‌(ص) امضا شد و منتظر ابلاغ هستیم تا فرآیند آن آغاز شود.

رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی، تکمیل پروژه‌های راه‌آهن و اتوبان را جزو اولویت‌های سراب دانست و گفت: باید موانع موجود بر سر راه تکمیل این پروژه‌ها که در توسعه اقتصادی شهرستان موثر است، برداشته شود.

نماینده مردم سراب در مجلس، با بیان اینکه باز شدن راه صادرات سیب زمینی نیاز کشاورزان منطقه است، ابراز داشت: قیمت خرید شیر در شهرستان ارزان شده و دامداران آسیب می‌بینند، از طرفی هم باید واردات دام زنده و گوشت قطع شود و این پول صرف خرید از دامداران داخلی به‌ویژه سراب شود.