تاکید فرماندار سراب برضرورت بهره گرفتن از توان خیرین در مدرسه سازی

فرماندار سراب ، ارتقای فرهنگ اجتماعی در جامعه نیازمند تغییر نگاه ها است و این نهاد باید برای تعامل بین اقشار و افراد جامعه تلاش کند و از نقش خیرین در ساخت مدارس غافل نشود.

به گزارش نیوز سراب به نقل از ایرانا ؛ ایرج ثقفی روز پنجشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان سراب افزود: ارتقای فرهنگ اجتماعی در جامعه نیازمند تغییر نگاه ها است و این نهاد باید برای تعامل بین اقشار و افراد جامعه تلاش کند و از نقش خیرین در ساخت مدارس غافل نشود.

وی با بیان اینکه فرهنگیان و معلمان نقشی اساسی در توسعه فرهنگی دارند که باید مورد حمایت و توجه دولت و نهادهای تابعه قرار گیرند، افزود: معلم با جان و دل به تعلیم و تعلم دانش آموزان می پردازد و تنها نگاه شغلی برای کسب معاش و مادیات ندارد ولی باید در شرایط کنونی جامعه تمامی نیازهای معلمان که عزت و شرافت این جایگاه را حفظ کند تامین شود.

وی خاطرنشان کرد: صبر و استقامت یکی دیگر از صفات انبیاست که بنا به ضرورت کار معلمی، معلم باید در همه حال صبر و تحمل بالایی برای تعلیم و تعلم دانش آموزان داشته باشد.

وی یادآور شد: بی اخلاقی و پرداختن به امور بی اهمیت، جامعه را از اهداف مهم و اساسی باز می دارد و تهدید و خطرات عدیده ای را به همراه دارد.

فرماندار سراب با بیان اینکه فرهنگ رعایت قوانین در جامعه نهادینه نشده است، خاطرنشان کرد: قبل از اجرای قوانین در جامعه باید بستر مناسب اجرای قانون یعنی فرهنگ رعایت قوانین در جامعه نهادینه شود.

ثقفی با اعلام اینکه آموزش و پرورش نقش نهادینه کردن فرهنگ در جامعه را دارد، اعلام کرد: بهترین زمان برای نهادینه کردن فرهنگ کودکی و به صورت متوالی است که آموزش و پرورش نیز در همین راستا فعالیت می کند.

فرماندار سراب عنوان کرد: جامعه‌ای موفق و پیروز است که قدردان اندیشه و تلاش بی‌بدیل معلمان خود باشد و ارزش و جایگاه علم و علم اندوزی را درک کند.

ثقفی با اشاره به نقش آموزش و تربیت در توسعه کشور گفت: پیشرفت آموزش و پرورش منوط به بهره گرفتن از ظرفیت ها و نزدیکی همراه با تعامل دانش آموزان، معلمان، انجمن اولیا و مربیان است.

وی با تاکید بر نقش خانواده بزرگ آموزش و پرورش در جامعه ، گفت: این قشر باید مراقب باشند مورد سوء استفاده تبلیغاتی تعدادی از کاندیداهای انتخابات قرار نگیرند چرا که تعدادی از افراد برای تامین اعتبار مدنی به دنبال استفاده تبلیغاتی از این قشر فرهنگی هستند.