افزایش رسیدگی به پرونده‌های قاچاق کالا در گناباد

رسیدگی به پرونده‌های قاچاق کالا در شهرستان‌های گناباد و بجستان در سال گذشته نسبت به سال قبل از آن ۱۰۷ درصد افزایش داشت.

به گزارش سراب نیوز و به نقل از صداوسیما؛ رییس شعبه تعزیرات حکومتی گناباد و بجستان در استان خراسان رضوی درجلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا در گناباد گفت: متخلفان اقتصادی درشهرستان‌های گناباد و بجستان در سال گذشته به پرداخت ۱۹ میلیارد و ۱۹۰ میلیون و ۵۰۳ هزار ریال جریمه نقدی محکوم شدند.
محمدرضا عرب افزود: در این راستا ۲۳۰ پرونده تخلف اقتصادی طی سال گذشته در شعبه تعزیرات حکومتی گناباد و بجستان رسیدگی و مختومه شد.
وی گفت: همچنین پارسال ۱۲۲ پرونده در سایر بخش‌های تخلفات اقتصادی نظیر گران فروشی، کم فروشی و عرضه خارج از شبکه در بخش اجرای احکام تعزیرات حکومتی این شهرستان‌ها رسیدگی و مختومه شد که این میزان نسبت به سال قبل از آن ۱۷۰ درصد افزایش داشت و میزان وصولی اجرای احکام هشت میلیارد و ۲۶۶ میلیون ریال بود.
رییس شعبه تعزیرات حکومتی گناباد و بجستان در استان خراسان رضوی افزود: ۹۸ درصد مجموع این پرونده‌های قاچاق کالا و اجرای احکام تعزیرات حکومتی طی این مدت مربوط به گناباد و ۲ درصد مربوط به شهرستان بجستان بود.
محمدرضا عرب قاچاق و عرضه خارج از شبکه دام و طیور را از معضلات مهم در گناباد و بجستان اعلام کرد گفت: در برخی موارد قاچاق دام توسط اتوبوس به استان سیستان و بلوچستان و از این طریق به کشور پاکستان هم صورت می‌گیرد.
وی خواستار افزایش نظارت بر روند جوجه ریزی مرغداری‌ها و توزیع نهاده‌های دام و طیور در شهرستان‌های گناباد و بجستان شد.