انتشار فراخوان جایزه پژوهش‌های ادبی سیمین در شیراز

فراخوان جایزه پژوهش‌های ادبی سیمین شیراز به مناسبت صدمین زاد روز زنده‌ یاد دکتر سیمین دانشور منتشر شد.
به گزارش سراب نیوز و به نقل از صداوسیما؛ روابط عمومی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز اعلام کرد: ارسال مقاله و دسترسی به اطلاعات بیشتر از طریق تارنمای رسمی جایزه پژوهش‌های به آدرس www.siminliteraryaward.ir امکان‌پذیر است.
محورهای بخش اصلی این جایزه ادبی «شیوه‌های نقد داستان»، «ادبیات تطبیقی و موضوعات میان‌رشته‌ای با حوزه داستان‌نویسی»، «نقد داستان و بررسی نقدهای موجود (با تکیه بر آثار داستان نویسان)»، « ژانرهای مختلف داستان معاصر»، «تاریخ داستان نویسی شهرها، استان‌های ایران»، «نقد و تحلیل عناصر هنری و زیبایی‌شناسی در داستان معاصر»، «داستان درادبیات انقلاب اسلامی و ادبیات پایداری»، «داستان کودک و نوجوان»، «نقش داستان در ادبیات فارسی معاصر»، «تأثیرپذیری داستان معاصر از قصه‌های فولکلور و باورهای عامیانه»،«شیوه‌های ارتقاء جایگاه داستان فارسی در ادبیات جهان»، «جایگاه داستان نویسان ایران در فراسوی مرزهای ایران» و «تأثیرپذیری داستان نویسان ایران از نویسندگان جهان» است.
پژوهشگران می‌توانند مقالات خود را تا پنجم اردی بهشت ماه در محورهای بخش ویژه همچون «نقد آثار سیمین دانشور»، «نقش و جایگاه زنان در داستان‌نویسی ایران»، «نقد آثار زنان نویسنده ایران»، «تأثیر سیمین دانشور بر نویسندگان ایران»، «جایگاه داستان‌نویسان شیراز در داستان‌نویسی ایران» و «نقد آثار داستان‌نویسان شیراز» به دبیرخانه این جایزه ادبی ارسال کنند.
مقالاتِ منتخب در پایگاه سیولیکا نمایه و در کتاب چکیده مقالات منتشر شده و به سه مقاله برتر در هر بخش نیز جوایز نقدی نفیس اهدا خواهد شد.
علاوه بر انتشار مقالات برگزیده ی این جایزه ادبی، از نویسندگانِ این آثار در مراسم بزرگداشت دکتر سیمین دانشور که هفته پایانی اردیبهشت به میزبانی سازمان فرهنگی شهرداری شیراز برگزار می ‌شود، تقدیر خواهد شد.