اهتمام جدی برای تولید خودروهای تجاری در آذربایجان شرقی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی از اهتمام جدی برای تولید خودروهای تجاری در استان خبر داد و خواستار همکاری بیشتر قطعه‌سازان و خودروسازان برای تحقق این موضوع شد.

به گزارش سراب نیوز و به نقل از صداوسیما؛ علی جهانگیری در نشست با تعدادی از مدیران شرکت‌های خودروسازی و قطعه‌سازی استان، گفت: تحقق بخش عمده‌ای از اهداف شعار سال و تقویت جریان تولید، برعهده شرکت‌های خودروسازی است که امیدواریم در سال جاری بیشتر از گذشته ادامه داشته باشد.
وی افزود: رونق صنعت خودروسازی و استفاده از ظرفیت‌های داخلی برای تولید خودروهای تجاری در استان، یکی از مهم‌ترین اولویت‌های ماست که خوشبختانه اقدامات بسیار خوبی نیز در این زمینه انجام شده است.
وی عنوان کرد: در تلاش هستیم که برنامه‌های مربوط به رونق خودروسازی در استان را در قالب تدوین یک پلتفرم مشترک با شرکت‌های فعال در این زمینه و شناسایی منابع تامین مالی مناسب پیش ببریم.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی همچنین از آمادگی شرکت‌های بزرگ استان و شهرداری تبریز برای خرید خودروهای سنگین از داخل استان خبر داد و گفت: تعمیق ساخت داخل، یک موضوع ملی است و در این زمینه باید از ظرفیت و تجربه شرکت‌های موفق در هر یک از استان‌های کشور نیز استفاده کنیم.
در این جلسه تعدادی از نمایندگان شرکت‌های فعال خودروسازی و همچنین مشاوران ارشد اقتصادی و بانکی نیز به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند.

ایجاد قطب سوم خودروسازی کشور در آذربایجان شرقی از سالیان گذشته به عنوان یکی از اولویت‌ها و اهداف مدیریت این استان مطرح شده اما عملیاتی نشده است.