نایب رییس شورای شهر مشهد:

تاکید بر لزوم شتاب در واکسیناسیون علیه ویروس کرونا

نایب رییس شورای شهر مشهد گفت: امر مهم واکسیناسیون کرونا باید شتاب گیرد و نباید سیاسی و درگیر اختلاف نظر‌ها شود.
به گزارش سراب نیوز و به نقل از صداوسیما؛ حمیدرضا موحدی‌زاده در نشست شورای اسلامی شهر مشهد افزود: ۲۰۰هزار نفر تاکنون واکسینه شده‌اند، ولی حواله دادن تداوم آن به آینده، بازی با روح و روان مردم است.
وی در ادامه سخنانش در نشست شورای شهر مشهد به چهارمین اوجگیری شیوع ویروس کرونا در کشور اشاره و بیان کرد: این موج بسیار نگران‌کننده است لذا نباید به هیچوجه کرونا عادی‌انگاری شود، زیرا تداوم شیوع ویروس همه‌گیر از نظر روانی آسایش و آرامش مردم را سلب کرده و جولان آن دردآور است. 
وی افزود: عموم مردم پارسال همراهی خوبی در رعایت پروتکل‌های پیشگیرانه بهداشتی و اجرای محدودیت‌ها داشتند، ولی اینک تعداد روزانه فوت ناشی از کرونا به ۲۵۰نفر رسیده و طبق نظر برخی از کارشناسان ممکن است این میزان به ۵۰۰نفر هم برسد لذا دولت باید به هر طریقی از جان شهروندان محافظت کند.
موحدی زاده گفت: دولت و دیگر قوای مملکت باید در خصوص تامین واکسن انسجام داشته باشند تا مردم از این بلا نجات یابند. البته مردم نیز نباید سهل‌انگاری کنند، چون این ویروس خیلی قوی نیست و با استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌ها می‌توان از شیوع آن جلوگیری کرد. 
موحدی‌زاده افزود: شورای شهر و مدیریت شهری مشهد همانند پارسال با همه قوا آمادگی مبارزه با این ویروس را دارد.
نایب رییس شورای اسلامی شهر مشهد در ادامه گفت: برخی در حالی می‌خواهند بین شهردار و شورای شهر تفکیک بگذارند که شهردار مشهد انتخاب اعضای شورای این شهر و در این میان اختلاف‌نظر امری طبیعی است.
وی ایجاد قدرت مشروع را از طریق تخریب و اتهام‌زنی به دیگران ناممکن ذکر و بیان کرد: داوطلبان نامزدی رقابت‌های انتخاباتی پیش‌رو شورای شهر باید رقابت سازنده داشته باشند.
عضو شورای شهر مشهد نفی عملکرد پنجمین دوره این شورار را کاری غیراخلاقی توصیف و بیان کرد: اصولگرا و اصلاح‌طلب هم‌اینک اعتراف دارند که مدیریت شهری مشهد در این دوره در عرصه عمران و توسعه شهر به خوبی ظاهر شده است. 
وی ادامه داد: شورای شهر پنجم و مدیریت شهری مشهد با وجود همه تنگنا‌های مالی و مشکلات اقتصادی خوب عمل کرد لذا باید همگان در راستای رفع مشکلات همراهی داشته باشند.
موحدی‌زاده گفت: شورای پنجم شهر مشهد در گفتمان‌های فرهنگی نیز موفق عمل کرد، زیرا تا پیش از فعالیت شورای پنجم فضا تک‌ساحتی بود، اما هم‌اینک فضا باز شده است. 
وی افزود: شورای پنجم شهر مشهد به ایستگاه پایانی رسیده، اما تجربیات و نقاط ضعف خود را برای آیندگان منتشر خواهد کرد.
نایب رییس شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: سال۱۳۹۹ با تلخی فزاینده و شیرینی اندک گذشت.
شهروندان نجیب و شریف مشهدی در مقابل فشار‌های طاقت فرسای اقتصادی، گرانی کالا، کمبود ارزاق و ویروس کرونا از خود صبوری و استقامت نشان دادند.
وی گفت:این فشار‌ها عمدتا ناشی از تحریم‌های ناعادلانه تحمیلی به کشورمان از سوی آمریکا و کشور‌های غربی است، البته سوء‌مدیریت منابع نیز بر این فشار‌ها تاثیرگذار است.