دادستان سراب خبر داد

دستگیری دو قاتل در شهرستان سراب

به گزارش سراب نیوز، علیانسب دادستان شهرستان سراب در مصاحبه خود با بیان اولویت های قوه قضائیه گفت: آنچه سیاست قوه قضائیه است در راستای تاکید در حقوق عامه ,امنیت ،و پیشگیری از وقوع جرم است و قوه قضائیه تاکید فراوان دارد که در مسائلی که جنبه عمومی دارد و با حقوق عامه مردم ارتباط […]

به گزارش سراب نیوز، علیانسب دادستان شهرستان سراب در مصاحبه خود با بیان اولویت های قوه قضائیه گفت: آنچه سیاست قوه قضائیه است در راستای تاکید در حقوق عامه ,امنیت ،و پیشگیری از وقوع جرم است و قوه قضائیه تاکید فراوان دارد که در مسائلی که جنبه عمومی دارد و با حقوق عامه مردم ارتباط دارد . نقش پر رنگ داشته باشیم.

در مورد پیشگیری از وقع جرم باید در تمام حوزه ها با این هدف که از بروز جرم پیشگیری شود ورود کنیم و اگر از این باب یعنی پیشگیری موفقیتی حاصل شود ثمره بزرگی در جامعه شکل خواهد گرفت‌ چرا که از تبعات جرم و نابسامانی در امان خواهیم بود.

بحث حبس زدایی یکی از سیاست های دیگر قوه قضائیه است که در این راستا مباحث جایگزین حبس همچون به کار گیری افراد در کار های عمومی و عام المنفه همچون خدمات شهرداری و غیره برایمان ابلاغ شده است و ما احکامی را حد امکان در این چهارچوب صادر کرده ایم تا در بحث جایگزینی حبس اقدامات را انجام دهیم و فرد و خانواده او را از صدمات حبس مصون بداریم. همچنین مواردی بوده که فرد متهم در فعالیت های فرهنگی همچون شرکت در نماز جماعت، جمعه و همچنین مطالعه کتاب های دینی و فرهنگی و اخلاقی استفاده کرده ایم. ولیکن در موارد امنیتی ، سرقت ،جرایم خشن و مسایلی که با آسایش و آرامش مردم در ارتباط است با نهایت قاطعیت و مجازات سنگین برخورد خواهیم کرد و قانون نیز تخفیفی برای آنها قائل نیست.

کرونا یکی دیگر از مسائل مهمی است امروزه همه با آن درگیر هستند و ما موظف هستیم به جهت پیشگیری از کرونا تا جایی که مصوبات اجازه می دهد از اجتماعات جلوگیری و افراد و اصنافی که رعایت نمی کنند همچون رستوران ها، سفره خانه و چایخانه ها …و تجمعاتی که صورت می‌گیرد را کنترل کنیم و در مواقع لازم از طریق قانون ورود کرده ایم از این رو از همشهریان عزیز میخواهیم که با رعایت موارد بهداشتی و فاصله اجتماعی و همچنین استفاده از ماسک در امر پیشگیری سهیم باشند چرا که در صورت بی توجهی و سهل انگاری با بحران عمده ای روبرو خواهیم شد.

ما در جریان وضعیت اقتصاد و معیشت مردم هستیم و هیچ دلمان نمی‌خواهد که مردم در فشار اقتصادی و تامین معیشت و نیاز های روز مره به مشکل بخورند برای همین تاحد امکان با افراد مدارا کرده ایم اما اگر اماکن مصوبات را رعایت نکنند اماکن پلمپ خواهد شد و با فرد متخلف با تشکیل پرونده تحت عنوان تهدید علیه بهداشت عمومی برخورد قضایی خواهد شد چرا که سلامتی و جان مردم در حال حاضر مهمترین اولویت می باشد.

جدیدا دو مورد وقوع قتل در سطح شهرستان داشتیم که هر دو قتل به دلیل مسائل اخلاقی و ناموسی به وقوع پیوسته که این نشان از ترویج مسائل بی بند و باری اخلاقی است که متاسفانه در جامعه رعایت عفت عمومی و حریم اخلاقی و رعایت شیونات اسلامی کم رنگ شده است که این یک هشدار بزرگ برای ما است.

از طرفی دیگر هرچقدر اجتماعات دینی و مساجد و منبر های علمای ما کم شود به نوعی اثر خود را در جامعه می گذارد که یک نمونه آن وقوع این قتلها در شهرستان سراب است که خوشبختانه هر دو مورد با پیگیری های قضایی و کارشناسی و تلاش مرجع انتظامی قاتلین دستگیر شده اند.

متاسفانه از اوایل سال۹۹, کرونا، مسایل سیاسی ،تلاش دشمنان ،همراهی برخی از مردم به صورت جاهلانه با دشمنان به خاطر منافع سطحی ،بی تدییری برخی از مسولین باعث شدند وضعیت معیشتی و اقتصادی برای مردم سخت شود که به طبع آن مباحث مالی و سرقت زیاد شده و از طرفی مرخصی زندانی ها را به دلیل کرونا افزایش دادیم که همه این موارد دست به دست هم داده اند و اکنون شاهد رشد پرونده های ورودی در نیمه اول سال هستیم و بیشتر پرونده ها درحوزه های مواد مخدر، ضرب و جرح سرقت و مسایل مالی،اجتماعی(مانندطلاق)، توهین، و اختلافات ملکی است.ولی در عین حال و در سایه تلاش مسولین شهرستان وبه خصوص تلاشهای شبانه روزی نهادهای قضایی ،انتظامی و امنیتی، شهرستان سراب امن ترین شهرستان استان می باشد./خبرنگار: اصغر برزگر