رونمایی از کارت هوشمند عشایری در شهرستان خلخال

کارت هوشمند عشایری با حضور رئیس سازمان امور عشایر کشور و رئیس فراکسیون عشایری مجلس شورای اسلامی در شهرستان خلخال رونمایی شد.
به گزارش سراب نیوز و به نقل از صداوسیما؛ در اولین روز سفر رئیس سازمان امور عشایر کشور و رئیس فراکسیون عشایری مجلس شورای اسلامی از کارت هوشمند عشایری در شهرستان خلخال رونمایی شد و عملیات اجرایی راه عشایری ییلاقات آق داغ آغاز شد و مقرر شد تا ۵ ماه آینده به بهره برداری برسد.
رئیس سازمان امور عشایر ایران از افزایش اعتبار بهسازی مسیر‌های دسترسی عشایر به ییلاقات و قشلاقات خبر داد.
علایی‌مقدم در آیین کلنگ‌زنی راه عشایری منطقه آق‌داغ در روستای سوسهاب خلخال با اشاره به وجود بیش از ۶۶ هزار کیلومتر راه عشایری در کشور گفت: نگهداری این حجم از راه با توجه به از بین رفتن بخش بزرگی از راه‌ها بر اثر ریزش برف و باران نیازمند هزینه‌کرد اعتبارات کلان و همت مضاعف برای ساماندهی، بازسازی، مرمت، رگلاژ و تیغه‌زنی است.

وی با بیان اینکه عشایر در برخی از نقاط با خشکسالی بسیار سختی مواجه هستند، گفت: امسال نسبت به سال گذشته با ۲ مولفه کاهش بارش‌ها و افزایش میانگین دما و تشدید بیماری کرونا مواجه هستیم.

رئیس سازمان عشایری کشوری اظهارکرد: علوفه مرتعی در استان‌های جنوبی کاهش یافته و میانگین بارش کشور نسبت به ۵۰ سال گذشته خیلی کم شده و در برخی مناطق نیز این کاهش بارش تا ۷۰ درصد است.