صدور بیش از ۳۶ هزار جواز تاسیس صنعتی در کشور

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری از صدور ۳۶ هزار و ۳۳ فقره جواز تاسیس صنعتی طی سال گذشته در کشور خبر داد.

به گزارش سراب نیوز و به نقل از صداوسیما؛ رستمی با اعلام این خبر گفت: در این مدت ۷۴۳ جواز تاسیس صنعتی برای سرمایه‌گذاری در حوزه صنعت چهارمحال و بختیاری صادر شده است.

وی تاکید کرد: اجرای طرح‌های مرتبط با این تعداد جواز صنعتی صادر شده در چهارمحال و بختیاری به ۸۹ هزار و ۵۶۱ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری نیاز دارد و اشتغال مورد نظر در جوازهای صنعتی صادره در استان در یک‌ سال اخیر ۱۲ هزار و ۶۶۶ نفر پیش‌بینی شده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: جوازهای صادر شده صنعتی در استان در این مدت نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن، از نظر تعداد ۴۲.۳ درصد، از لحاظ سرمایه ۳۵۷ درصد از نظر اشتغال ۱۰۸.۴ درصد افزایش دارد.

رستمی یادآور شد: چهارمحال و بختیاری در این مدت توانسته رتبه دهم کشوری در صدور جوازهای تاسیس صنعتی را به خود اختصاص دهد و در یک ‌سال اخیر ۷۳ فقره پروانه بهره‌برداری ایجادی در استان صادر شده است.

وی اضافه کرد: اجرای طرح‌های مرتبط با این تعداد پروانه بهره‌برداری در چهارمحال و بختیاری به ۱۵۰ هزار و ۹۶۴ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری نیاز دارد و اشتغال مورد نظر در پروانه‌های بهره‌برداری صنعتی صادره در استان در یک‌سال اخیر ۹۸۹ نفر پیش‌بینی شده است.

پروانه‌های صادر شده صنعتی در استان در این مدت نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن، از نظر تعداد ۱۲.۳ درصد، از لحاظ سرمایه ۹۳۶۶.۶ درصد از نظر اشتغال ۵۶.۷ درصد افزایش دارد.