با امضای توافق‌نامه؛

مرکز رشد و فناوری سراب در دانشگاه آزاد اسلامی راه‌اندازی می‌شود

توافق‌نامه ایجاد و راه‌اندازی مرکز رشد و فناوری شهرستان سراب در دانشگاه آزاد اسلامی با حضور مسئولان به امضا رسید.

مرکز رشد و فناوری سراب در دانشگاه آزاد اسلامی راه‌اندازی می‌شود، به گزارش سراب نیوز، توافق‌نامه ایجاد و راه‌اندازی مرکز رشد و فناوری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد سراب در دیدار عبدالرضا واعظی هیر رئیس پارک علم و فناوری استان آذربایجان شرقی و جعفر نهری رئیس این واحد دانشگاهی به امضا رسید.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سراب در حاشیه مراسم امضای این تفاهم‌نامه اظهار کرد: پیرو انعقاد این قرارداد به‌زودی شاهد تجهیز و راه‌اندازی مرکز رشد شهرستان سراب در این واحد دانشگاهی خواهیم بود.

جعفر نهری‌اقدم افزود: این مرکز رشد با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد سراب و پارک علم و فناوری استان آذربایجان شرقی در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری و به‌منظور حمایت از فعالیت نخبگان شهرستان و صاحبان ایده‌های نوآورانه در راستای ایجاد شرکت‌ها و تولید محصولات دانش‌بنیان آغاز  به‌کار خواهد کرد.

وی از برگزاری جشنواره‌ای برای فراخوانی ایده‌ها و طرح‌های دانش‌بنیان خبر داد و مطرح کرد: پژوهشگران و مخترعان علاقه‌مند به فعالیت در مرکز رشد سراب می‌توانند از این فرصت برای معرفی ایده‌های خود استفاده کرده و علاوه بر شرکت در این رقابت علمی پس از جشنواره از تسهیلات و امکاناتی که این مرکز رشد برای تبدیل ایده‌ها به تولید و تجاری‌سازی فراهم خواهد شد استفاده کنند.

جذب ایده‌های دانش‌بنیان در مرکز رشد و فناوری واحد سراب

عبدالرضا واعظی‌هیر رئیس پارک علم و فناوری استان آذربایجان شرقی نیز دانشگاه آزاد اسلامی واحد سراب را یکی از معدود واحدهای دانشگاهی استان در میزبانی و حمایت از مراکز رشد عنوان کرد و گفت: اعتبارات تجهیز و راه‌اندازی این مرکز رشد با حمایت‌های یوسف داودی نماینده شهرستان سراب تأمین شده و به‌زودی شاهد استقرار این مرکز رشد و جذب ایده‌های دانش‌بنیان از جوانان نخبه و تحصیل‌کرده منطقه در این واحد دانشگاهی خواهیم بود.