نیاز فوری شهرستان سراب به ۱۰۰ دستگاه اکسیژن

فرماندارسراب گفت: در روز‌های آتی با مشکل کمبود تخت بیمارستانی مواجه خواهیم بود و نیاز فوری به تهیه ۱۰۰ دستگاه کپسول اکسیژن برای استفاده بیماران بستری در منزل و خارج از مراکز درمانی داریم.

به گزارش سراب نیوز به نقل از صداوسیما حسن یحیوی، در جلسه ستاد شهرستانی مقابله با ویروس کرونا افزود: این شهرستان از ۴ فروردین ماه از نظر شیوع بیماری کووید ۱۹ در وضعیت قرمز است و برگزاری مراسم عروسی بیشترین دلیل ابتلا به کرونا در این منطقه است.

وی با بیان اینکه فعالیت گروه‌های شغلی ۳، ۲ و ۴ در این شهرستان ممنوع است گفت:  تاکنون بیش از ۱۵۰ واحد متخلف پلمپ شده و ۷۵ نفر از برگزارکنندگان مراسمات عروسی و عزا به مراجع قضایی معرفی شده اند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی سراب نیز با بیان اینکه ۹۵ درصد از ظرفیت تخت‌های بیمارستانی در بخش‌های کرونایی تکمیل است افزود: هم اکنون ۱۰۰ بیمارمبتلا به کووید ۱۹ با علائم حاد تنفسی در بخش ایزوله بستری هستند که ۱۰ نفر از این تعداد در بخش مراقبت‌های ویژه بوده و در شرایط سخت به سر می‌برند.

دکتر نادی گفت: بر اساس مصوبات ستاد کرونای این شهرستان در صورت افزایش ابتلادر روز‌های آینده و تکمیل تخت‌های بیمارستان مجبور به تجهیز و ارائه خدمات درمان در مجتمع‌های آموزشی و یا ورزشی خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه در ۲۴ ساعت گذشته ۲۵ بیمار کرونایی بستری شده اند ادامه داد: اکثر مراجعات به صورت خانوادگی است واز این لحاظ حضور در تجمعات مراکز پرتردد و دورهمی‌ها از اصلی‌ترین علل شیوع این بیماری است.

در شهرستان سراب تا امروز نتیجه آزمایشهای  ۲ هزار و ۸۷۱ بیمار مبتلا، مثبت شده است که از این تعداد ۱۳۹ نفر جان باخته اند.