آذربایجان شرقی در پله ۲۱ کشور از نظر شیوع کرونا

معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: این استان از نظر شیوع و افزایش آمار کرونا در ردیف ۲۱ کشوری قرار دارد.

به گزارش سراب نیوز و به نقل از صداوسیما؛ علیار راستگو در جلسه بررسی طرح شهید سلیمانی با اشاره به اینکه کنترل بیماری همت و اراده جمعی می‌طلبد افزود: در سال گذشته بیشترین تعداد آمار بستری در آبان ماه با ۵۰۰ نفر بیمار بود که این رقم در پایان اسفند ماه به ۳۷۷ نفر کاهش یافت، اما متاسفانه اکنون شاهد بستری یک هزار و ۴۰۰ نفر در بیمارستان‌های استان هستیم.

وی با بیان اینکه طرح شهید سلیمانی در استان به خوبی در حال اجرا است، اظهار کرد: یکی از اساسی‌ترین اقداماتی که در این طرح انجام شده رهگیری افراد کرونایی است تا زنجیره بیماری کنترل و قطع شود.

راستگو ادامه داد: عملکرد تمامی ارگان‌هایی که در طرح شهید سلیمانی فعال هستند بسیار خوب باست و توانسته ایم میانگین رهگیری اطرافیان بیمار در سطح استان را به ۱۱ نفر افزایش دهیم.

وی از مردم درخواست کرد تا برای کنترل بیماری و کاهش آن به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی به ویژه فاصله اجتماعی اهتمام جدی داشته باشند.

راستگو گفت: متاسفانه رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در استان کاهش یافته است و ضروری است فرمانداران به آگاه سازی و ایجاد حساسیت عمومی به این موضوع با کمک رسانه ها، گروه‌های مرجع، افراد تاثیر گذار و سازمان‌های مردم نهاد اقدام کنند.
معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار ادامه داد: یکی از علل شیوع بیماری کرونا تجمعات و عدم رعایت فاصله اجتماعی است که متاسفانه در روز‌های گذشته شاهد حضور مردم در صف‌های طولانی خرید نان، مرغ و شیرینی هستیم که در این زمینه باید اتحادیه صنوف مربوطه نیز ورود کنند.

وی یکی از دیگر از علل افزایش کرونا را در استان دید و بازدید‌های عید، خرید‌های شب عید و تجمعات عنوان کرد و گفت: شتاب بیماری در استان کم است و امیدواریم در ۲ هفته آینده با همکاری مردم و افزایش رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، بیماری مدیریت شود.