اجرای طرح ساماندهی سد معبر در سطح پیاده رو ها و خیابان های سراب

مسئول خدمات شهری سراب از اجرای طرح ساماندهی سد معبر در سطح پیاده رو ها و خیابان های سراب خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری سراب نیوز به نقل از روابط عمومی شهرداری سراب،  طرح ساماندهی سد معبر در سطح پیاده رو و خیابان های شهر سراب صورت گرفت.

امروزه سد معبر در سطح شهرها پدیده ناهنجار و یکی  از مشکلات بسیار مهم برای شهرداری ها محسوب می شود که هر روز افراد زیادی با استفاده نابجا از معابر عمومی مانع از تردد روان و اعمال حق عمومی می شوند که در مقابل چنین رفتارهایی شهرداری و ماموران آن مکلف به رسیدگی و جلوگیری از این اقدامات و رفع این سد معبر می باشد.

برای اجرای این تکلیف قانونی شهرداری ها همواره با مشکلات زیادی روبرو بوده و عدم ضمانت اجرایی کافی جهت ارتکاب این تخلف در قانون موجود نیست و در بسیاری از مواقع شاهد درگیری میان ماموران شهرداری و افراد متخلف در این زمینه هستیم.

شهر سراب نیز از این معضل مصون نمانده و هجوم دستفروشان بومی و غیر بومی از یک طرف و سد معبر مغازه داران از سوی دیگر سبب اعتراض شهروندان نسبت به عدم تردد مناسب از پیاده روها و رعایت نشدن حقوق شهروندی شده است.

انسداد پیاده روها باعث اختلال در رفت و آمد عادی مردم و ایجاد ترافیک در یک سمت خیابان می شود و این یک چالش در سطح شهر محسوب می شود که تبعات منفی خود را بر اشتغال و زندگی روزمره مردم خواهد داشت.

اشغال پیاده‌روها در سراب امروز به‌ عنوان یکی از مهمترین مشکلات برای شهروندان تبدیل و باعث نقض حقوق شهروندی در این شهر شده است.

تعداد زیاد دستفروشان در پیاده روها ها عملا رفت و آمد شهروندان را با مختل مواجه کرده به طوری که بسیاری از عابران مجبور هستند از خیابان عبور کنند.

مسئول خدمات شهری شهرداری سراب در این رابطه به روابط عمومی شهرداری گفت اجرای قانون سد معبر ضمن تامین و حفظ حقوق شهروندان سبب زیبایی معابر سطح شهر و نیز آرامش و آسایش آنان می‌شود.

وی گفت: براساس ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها سدمعبر و اشغال پیاده روها ممنوع بوده و شهرداری مکلف است از آن جلوگیری کند

وی آزادسازی پیاده رو ها و رفع سد معبر از مهمترین خواسته های بحق شهروندان و از اولویتهای مدیریت شهری سراب عنوان کرد و افزود: برخورد قهریه در شرایط کنونی جامعه با پدیده سدمعبر پاسخگو نیست و ضروری است تدابیری برای ساماندهی سدمعبر توسط مدیریت شهری با همراهی مردم اتخاذ شود.

شهرداری سراب با همراهی سایر ادارات جهت دستیابی به این هدف، ضمن نصب بنر و اطلاع رسانی و متعاقبا صدور اخطاریه و آزادسازی پیاده رو، طی اخطاریه کتبی، از آنان تعهد تعیین حریم را اخذ کرده و امروز اولین مرحله با رعایت نکنندگان اجرا شد.