مدیرعامل اب وفاضلاب آذربایجان شرقی؛

اصلی‌ترین مشکل سراب نبود سد آب شرب در این شهرستان است

مدیرعامل آب وفاضلاب آذربایجان شرقی با اشاره به بحران آب در برخی مناطق روستایی و شهری در سراب گفت: نبود سد آب شرب اصلی‌ترین مشکل در تامین اب مصرفی و مورد نیاز در این شهرستان است.

به گزارش سراب نیوز، خانی در جلسه بررسی مشکلات پروزه‌های آب و فاضلاب شهرستان سراب افزود: با اخد مجوز و پیگیری از کمیسیون ماده ۲۳ می‌توان از اب سد میراکوه برای مصارف خانگی و صنعتی استفاده کرد.

او  با اشاره به ضرورت احداث مجتمع‌های آبرسانی در مناطق روستایی افزود با اجرای این طرح‌ها و تولید ۵۰ لیتر در ثانیه مشکل اب ۴۰ تا ۵۰ روستا مرتفع می‌شود.

مدیرعامل اب وفاضلاب آذربایجان شرقی با اشاره به کمبود اعتبارات سالجاری و ضرورت اصلاح و بازسازی شبکه‌های اب روستا‌ها افزود: بیشتر شبکه‌های روستایی حدود ۳۵ سال پیش اجرا شده و روبه فرسودگی هستند از این رو اب و فاضلاب استان امادگی دارد تا سقف ۳ میلیارد ریال برای بهسازی شبکه روستا‌های مشکل هزینه کند.

خانی با بیان اینکه میزان اجرای شبکه‌های مدرن فاضلاب در استان ۲۰ درصد بالاتر از میانگین کشوری است گفت: کلانشهر تبریز با ۸۸ درصد پوشش شبکه رتبه دوم کشوری را در این زمینه داراست واین طرح در شهرستان سراب نیز ۹۲ درصد اجرا شده است.

در ادامه فرماندار سراب نیز با بیان اینکه ۵۵ روستادر این شهرستان با مشکل کم آبی و بحران آب مواجه هستند گفت: تفاهم عملیات ابرسانی به ۲۴ روستا با قرارگاه سازندگی منعقد شده و مشکل ۱۲ روستای دیگر نیز از طریق اعتبارات کمیته برنامه ریزی شهرستان و روستا‌های فاقد دهیاری حل خواهد شد.

جهانی با تاکید بر ضرروت اتمام عملیات طرح فاضلاب در مسکن مهر گیلک اباد و شهرک علامه امینی خواستار اجرای عملیات پروزه آبرسانی شهر مهربان و تجهیز ۶ حلقه چاه در شهرک صنعتی این شهرستان شد.