با حضور معاون رئیس جمهور

افتتاح مجموعه طرح های علم و فناوری در استان سمنان

افتتاح مجموعه طرح های پژوهشی حوزه پارک علم و فناوری استان سمنان با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور آغاز شد.
به گزارش سراب نیوز و به نقل از صداوسیما؛ سورنا ستاری در سفر به شاهرود چهار طرح حوزه علم و تجاری سازی را افتتاح کرد.
محسن نظری رئیس پارک علم و فناوری استان سمنان گفت: مرحله اول مجتمع کارگاهی رویش فناوری با ۱۲ سوله برای استقرار شرکت‌های دانش بنیان و فناور به منظور انجام کار‌های کارگاهی و نیمه صنعتی با ۱۲ میلیارد تومان هزینه از جمله این طرح‌ها است.
نظری افزود: ساختمان مرکز رشد شماره ۲ با دو مرکز نوآوری آب، انرژی و کشاورزی و مرکز فناوری و نوآوری زمین شناسی، معدن و صنایع معدنی با هفت میلیارد تومان هزینه دیگر طرحی است که با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در شاهرود بهره برداری شد.
به گفته نظری، مرکز فناوری و تجاری سازی فناوری‌های انرژی در کارخانه سیم و کابل مغان نیز در این سفر به بهره برداری رسید.
سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور پس از شاهرود به دامغان رفت و آزمایشگاه میکروسکوپ الکترونیک FE-SEM افتتاح کرد.صرفی مسئول ارتباط با صنعت دانشگاه دامغان گفت: برای تهیه این میکروسکوپ پیشرفته و مدرن روبشی ،  ۱۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است
به گفته وی ، بزرگنمایی اجزا در اندازه نانو و میکرو از ویژگی های منحصر به فرد این میکروسکوپ است.
سورنا ستاری در سفر به دامغان از نمایشگاه محصولات شرکت های دانش بنیان در زمینه صنایع ، معادن ، شیمیایی ، فناوری پهپاد ، کشاورزی ، داروسازی گردشگری و زیست فناوری نیز بازدید کرد و برای ساخت مرکز نوآوری در دانشگاه دامغان قول مساعد داد .

بازدید از دو آزمایشگاه زمین ساخت تجربی و آزمایشگاه مرکزی دستگاه های XRF و XRD از برنامه های دیگر ستاری در سفر به دامغان بود .در سمنان مرکز نوآوری پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان با حضور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری آغاز به کار کرد.رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان گفت: مرکز نوآوری پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان نخستین مرکز نوآوری در سمنان است و هم اکنون ۲۵ واحد فناور در آن مستقر شده اند.علی حقیقی اصل افزود: فعالیت این مرکز منجر به اشتغال ۶۹ نفر از فارغ التحصیلان بومی استان سمنان شده است.

به گفته وی ، برای تجهیز، طراحی و بهسازی مرکز نوآوری پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان ۲۰ میلیارد ریال است که ۱۵ میلیارد ریال آن با حمایت‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و بقیه از منابع پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان تأمین شده است.
دکتر حقیقی گفت: این مرکز با داشتن فضا‌های اختصاصی، اشتراکی، آموزشی و رفاهی برای تیم‌ها و واحد‌های فناور، با وجود امکانات آزمایشگاهی، کارگاهی و تولیدی در جوار مرکز، آماده خدمات رسانی به صاحبان ایده و نوآوران است.
همچنین مرکز رشد واحد‌های فناوری پورسینای سمنان با حضور ستاری آغاز بکار کرد.
پدرام تابان مدیر این مرکز رشد اعتبار راه اندازی آن را بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت : این ساختمان با ظرفیت استقرار ۱۲ واحد، در اختیار شرکت‌های فناوری، دارندگان طرح‌های نوآورانه و شرکت‌های دانش‌بنیان قرار می‌گیرد.
وی افزود: این ساختمان دارای یک سالن همایش با ظرفیت ۱۰۰ نفر را نیز دارد.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور پس از افتتاح این طرح ها ، با ارزیابی مطلوب وضعیت واحدهای فناوری در استان سمنان گفت: برای توسعه اقتصادی دانش بنیان و تولیدات فناورانه ، سرمایه گذاری بخش خصوصی لازم است و کار دولت در این زمینه کمک به توسعه زیر ساخت هاست .
سورنا ستاری پس از بازدید از کارخانه اتوبوس سازی سمنان و واحدهای فناور دانشگاه سمنان ، عصر امروز در شورای اداری استان سمنان شرکت خواهد کرد.