ایجاد اطلس سرمایه گذاری راهی برای شتاب گرفتن روند تولید در گلستان

اطلس سرمایه گذاری در گلستان با همکاری اداره کل اقتصاد و دارایی تا 2 ماه آینده ایجاد می شود.
به گزارش سراب نیوز و به نقل از صداوسیما؛ استاندار گلستان امروز در چهل و هفتمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی با محوریت هم اندیشی تحقق شعار سال (تولید، پشتیبانی ها، مانع زدایی ها) گفت: با این اطلس، سرمایه گذاران می‌توانند تصویر جامعی از ظرفیت‌های سرمایه گذاری در استان داشته باشند و روند تولید در استان شتاب گیرد.
هادی حق شناس همچنین گفت : در این جلسه مصوب شد سازمان صمت کارگروهی را تشکیل دهد و مشکلات و مسائل بنگاههای اقتصادی به ویژه در ناحیه ها و شهرکهای صنعتی را رصد کند.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در مسیر حمایت از تولید در سال ۹۹ تاکید کرد: برای رفع مشکلات بخش خصوصی در مسیر تولید آمادگی داریم و دستگاه‌های اجرایی برای حل مشکلات باید به واحد‌های تولیدی مراجعه و در رفع دغدغه‌های آنان همکاری لازم را داشته باشند.

وی افزود: با توجه به شعار سال ۱۴۰۰ که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان تولید، پشتیبانی‌ها، مانع زدایی‌ها نامگذاری شده باید هماهنگی ویژه‌ای با بخش خصوصی داشته باشیم.
استاندار گلستان گفت: برخی موضوعات سرمایه گذاران در استان قابل حل است که با همکاری دستگاه‌های مرتبط مشکلات تولید رفع خواهد شد.
وی ادامه داد: برخی مشکلات در حوزه اختیارات مدیران ارشد در تهران است که به آنان منتقل خواهد شد تا برای رفع آن‌ها تصمیم گیری شود و برخی موانع نیز در حوزه قوانین است که پس از جمع بندی توسط اداره کل صنعت معدن و تجارت به مجمع نمایندگان استان جهت طرح در مجلس شورای اسلامی منتقل خواهد شد.

وی همچنین افزود: پارسال علیرغم تحریم‌ها و شیوع کرونا در بخش تولید در استان شاهد رشد خوبی بودیم و امسال نیز رشد و ارتقاء پیش بینی می‌شود.

دکتر حق شناس گفت: با توجه به تلاش‌ها در مسیر رفع تحریم‌ها و تهیه واکسن در داخل کشور پیش بینی می‌شود سال ۱۴۰۰ سالی بهتر از گذشته برای اقتصاد کشور باشد و ایران وضعیت اقتصادی بهتری را تجربه کند.