استاندار آذربایجان شرقی مطرح کرد:

ایجاد ۲۵ هزار شغل با راه اندازی نفلین سینیت

استاندار آذربایجان‌ شرقی با تاکید بر اینکه زمان گفتاردرمانی تمام شده است، گفت: وقتی عارضه‌ها مشخص شده و شاخص‌ها گویای مشکلات هستند، مجموعه‌ای چابک و کارآمد باید وارد شده و موانع را مرتفع کند.

به گزارش پایگاه خبری سراب نیوز به نقل از پایگاه خبری دکتر یوسف داودی، عابدین خرّم در همایش گرامی‌داشت روز ملی صنعت و معدن در تبریز، با اشاره به اعلام شعار سال از سوی رهبر معظم انقلاب، اظهار داشت: این شعار برای مسئولان شعار نیست، بلکه تکلیف است و همه باید برای پشتیبانی و رفع موانع تولید کمر همت ببندیم.

وی با اشاره به مشکلات بخش صنعت و معدن استان نظیر ارزش افزوده پایین و فرسودگی صنایع، گفت: یکی از راهکارهای اساسی برای حل این مشکلات، شرکت‌های دانش‌بنیان به عنوان حلقه واسط صنعت و دانش هستند و اگر بخواهیم از این تنگنا عبور کنیم حتما باید سراغ شرکت‌های دانش بنیان برویم.

خرّم با بیان اینکه جوانان نخبه، دارای انگیزه تحول در نظام مهندسی صنعت هستند، افزود: مکتب مهندسی معکوس در صنایع دفاعی متعلق به ماست و با توسل به این مکتب باید بهره‌وری را در صنعت بالا ببریم.

وی تاکید کرد: در کنار تجربه و توان صاحبان صنعت، نیروی جوان و تحصیل‌کرده نیز باید ایفای نقش کند و بخش صنعت مأمن نیروهای دانش‌بنیان و چابک باشد.

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر تحول اساسی در صنایع پایین‌دستی با هدف افزایش درآمد سرانه، گفت: اگر صنایع بالادستی را به‌طور کامل فعال کنیم، در اشتغال‌زایی مستقیم و غیرمستقیم سهم بسزایی دارند؛ به عنوان مثال راه‌اندازی نفلین سینیت، می‌تواند برای بیش از ۲۵هزار نفر شغل ایجاد کند.

وی با بیان اینکه نیازمند یک جهش در حوزه صنعت و معدن هستیم، افزود: همدلی و همراستایی همه بخش‌ها ضروری است و نگاه‌های ما حتما باید فراملی باشد.

خرّم با بیان اینکه اهالی صنعت، مشکلات و راهکارها را می‌دانند و همه سازمان‌ها باید در خدمت اهالی صنعت باشد، افزود: این قول را می‌دهیم که همه مسئولان استان، مأموریت رفع موانع کسب‌وکار را برعهده داشته باشند.

وی تاکید کرد: کسانی که در مسیر تولید مانع ایجاد می‌کنند، باید ا سیستم مدیریتی کنار گذاشته شوند و این اراده در دولت و دستگاه قضایی وجود دارد.

خرّم با اشاره به اینکه طی چهل روز خدمتم، از بیش از ۳۵ کارخانه و واحد تولیدی بازدید کردم، گفت: در برخی واحدها فاصله مدیریت و بدنه کار طولانی است، در حالی که اگر این ارتباط نزدیک و معنادار باشد بهره‌وری بالا می‌رود.