بارش باران و تگرگ در مناطق مختلف آذربایجان شرقی

مردم مناطق مختلف آذربایجان شرقی، از صبح امروز شاهد بارش باران و تگرگ بودند.
به گزارش سراب نیوز و به نقل از صداوسیما؛ نفوذ و فعالیت سامانه بارشی از دیشب در نواحی مختلف استان موجب ابرناکی، وزش باد، بارش باران و تگرگ شده است.
بارش باران در تبریز هم طراوت و لطافت خاصی به هوای این کلان شهر داده است.
در کنار خوشحالی مردم استان، بارش باران موجب آبگرفتی در برخی شهرها هم شده است.
از بعد از ظهر امروز هم بارش رحمت الهی در نواحی غربی و جنوبی استان شدت گرفته است.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌شرقی درباره احتمال وقوع سیل و آذرخش در مناطق مختلف استان هشدار داد و از مردم و سازمان‌های مسئول خواست برای جلوگیری از هر گونه خسارت جانی و مالی، هشدار‌ها را جدی بگیرند.
محمدباقر هنربر افزود: با توجه به فعالیت سامانه بارشی شدید تا امشب از مردم درخواست می‌شود ضمن اجتناب از اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل ها، سازه‌های سبک و تابلو‌های تبلیغاتی موجود در شهرها و روستا‌ها را محکم کنند.
وی رعایت اصول ایمنی در گذر از مناطق در معرض خطر و کوهستانی، ممانعت از اسکان، اتراق و توقف در بستر، حاشیه و حریم رودخانه‌ها و مسیل‌ها و احتیاط در حین عبور از کنار ساختمان‌های نیمه کاره و خودداری از صعود به ارتفاعات و فعالیت‌های کوهنوردی را از دیگر ضرورت‌های مواجهه با سامانه بارشی جدید در استان دانست.
هنربر همچنین از کشاورزان، باغداران و دامداران آذربایجان شرقی درخواست کرد برای جلوگیری از هر گونه اتفاق ناگوار ناشی از رگبار باران، رعد و برق و بارش تگرگ و شکسته شدن شاخه های درختان توصیه‌های کارشناسان جهاد کشاورزی را جدید بگیرند.
امروز بیشترین میزان بارندگی در شهرستان کلیبر با ۱۹.۳ میلی متر گزارش شده است.
طبق اعلام اداره کل هواشناسی استان، فعالیت سامانه بارشی تا فردا در مناطق مختلف استان ادامه خواهد داشت.
بارش‌های فصلی موسوم به نیسان در منطقه آذربایجان از بیستم فروردین شروع می‌شود و تا بیستم اردیبهشت ماه هر سال ادامه می‌یابد.