باحضور مسئولان استانی صورت پذیرفت؛

بهره برداری از سامانه توزین در حال حرکت در محور بستان آباد – سراب

سامانه توزین در حال حرکت محور بستان آباد – سراب با هزینه ای افزون بر ۵.۳ میلیارد تومان در محل پاسگاه پلیس راه شهرستان سراب و با حضور مسئولان استانی مورد بهره برداری قرار گرفت.

به گزارش سراب نیوز،  حسین بلوکی مسئول مرکز مدیریت راه های آذربایجان شرقی گفت: سامانه توزین در حال حرکت محور بستان آباد – سراب با هزینه ای افزون بر ۵.۳ میلیارد تومان در محل پاسگاه پلیس راه شهرستان سراب و با حضور مسئولان استانی مورد بهره برداری قرار گرفت.

مسئول مرکز مدیریت راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان در این مراسم و در توضیح عملکرد این سامانه گفت: سامانه مذکور با قابلیت توزین وسایل نقلیه و ثبت سرعت قادر هست وسایل نقلیه ای را که با اضافه بار تردد می کنند، شناسایی کرده  و بدون توقف وسیله در زمان عبور از روی سنسور، به صورت خودکار، وسلیه نقلیه را وزن و در صورت حمل اضافه بار مراتب را به پلیس راه واقع در محل از طریق سیستم نرم‌افزاری اعلام کند.

بلوکی افزود: کارشناسان پلیس راه نیز پس از وزن کشی مجدد وسیله نقلیه بر روی باسکول ثابت، از تردد وسیله نقلیه دارای اضافه بار جلوگیری تا از ورود خسارت ناشی از اضافه بار به جاده جلوگیری شود.

وی ادامه داد: از دیگر قابلیت های این سامانه ثبت سرعت وسایل نقلیه در حال حرکت در این محور می باشد و خودروهای با سرعت غیر مجاز در این محور شناسایی و از طریق سامانه به پلیس راه گزارش شده تا توسط کارشناسان پلیس راه اعمال قانون گردد.

لازم به ذکر است سامانه مذکور دومین سامانه ای است که در استان راه اندازی شده و دو سامانه دیگر نیز در آینده نزدیک در محورهای آزادراه تبریز – زنجان و پاسگاه پلیس راه تبریز – مرند راه اندازی خواهد شد.