مدیر عامل آب و فاضلاب کشور؛

بهره برداری تصفیه خانه مدرن فاضلاب آزادشهر ظرف ۳ماه آینده

مدیر عامل آب و فاضلاب کشور امروز از طرح‌های آب و فاضلاب آزادشهر و رامیان دیدن کرد.

به گزارش سراب نیوز و به نقل از صداوسیما؛ جانباز در بازدید از پروژه تصفیه خانه مدرن فاضلاب آزادشهر گفت: این تصفیه خانه یکی از مدرترین تصفیه خانه‌ها می‌باشد که حذف ازت و فسفر را انجام می‌دهد.

وی گفت: کار سازه این تصفیه خانه به اتمام رسیده و تجهیزات این تصفیه خانه نیز بخشی وارد کشور شده و ظرف دو تا سه ماه آینده این پروژه به بهره برداری می‌رسد.
مدیرعامل آب و فاضلاب کشور افزود: در خصوص آب آشامیدنی رامیان و آزادشهر در طرح بلند مدت در تلاش هستیم که بتوانیم آب شرب مورد نیاز مردم این شهرستان‌ها را از آب‌های سطحی و انتقال آب سد نرمابو چلچای اقدام کنیم.

جانباز یادآور شد: در کوتاه مدت نیز تصمیم گرفته شد که خطوط انتقال چاه‌هایی که از گذشته حفاری شده را تکمیل کنیم.

وی گفت: در شبکه توزیع آزادشهر با مشکل فرسودگی خطوط رو به رو هستیم که تصمیماتی در خصوص آن گرفته شده تا بتوانیم بخشی از شبکه که میزان هدر رفت آن بالا است را اصلاح کنیم.

مدیرعامل آب و فاضلاب کشور بیان کرد: با گسترش شهر افزایش ظرفیت ذخیره سازی و جابه جایی مخازن در دستور کار قرار گرفته است.

جانباز یادآور شد: متاسفانه شهر به سمت ارتفاعات پیش می‌رود و بخشی مناطق مردم دچار کمبود فشار می‌شوند و در این خصوص تصمیم گیری شده تا تمهیدات لازم برای واگذاری زمین به آبفا صورت بگیرد.

وی در زمینه تکمیل خط انتقال پروژه طرح مجتمع آبرسانی آزادشهر و رامیان گفت: هزینه مورد نیاز را تامین می‌کنیم تا آب قبل از تابستان به شهر منتقل شود.

غلامعلی کوهساری نماینده مردم آزادشهر و رامیان در مجلس شورای اسلامی هم گفت: مشکل آب شرب آزادشهر و حوزه انتخابیه از اولویت‌های کاری است که به عنوان نماینده مجلس در یک برنامه ریزی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت پیگیری می‌کنیم.

وی ادامه داد: در کوتاه مدت در تلاش هستیم که آب شرب مورد نیاز مردم را در اسرع وقت با توجه به امکانات ممکن برآورده کنیم.

کوهساری یادآور شد: احداث مخزن و بررسی مشکلات در رامیان، دلند و خان ببین و نگین شهر نیز باید در دستور کار قرار گیرد.

وی تاکید کرد: مجتمع روستایی مثل شهید رجایی و شیرآباد در دستور کار است و همچنین برخی از روستا‌ها نیز نمی‌توانند از منابع ملی استفاده کنند درصدد هستیم که شرایطی قرار بگیرند که ازمنابع ملی بهره‌مند شوند.

 

کوهساری یادآور شد: مجتمع قله میران و مجتمع کوهستانی جزو طرح اعتبار منابع ملی نیستند و در تلاش هستیم که بتوانیم برای این پروژه‌ها نیز اعتبارات ملی جذب کنیم.