تاکید امام جمعه تبریز بر جذب حداکثری زکات‌

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی بر ضرورت جذب حداکثری زکاتهای واجبی و مستحبی در استان تاکید کرد.

به گزارش سراب نیوز و به نقل از صداوسیما؛ حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم دیشب در نخستین نشست شورای زکات استان در سال جدید با اشاره به جایگاه زکات در آموزه‌های دینی گفت : زکات بستر توزیع ثروت در جامعه است و باید جمع آوری آن هدفمند باشد.

رییس شورای زکات آذربایجان شرقی ترویج فرهنگ پرداخت زکات را بهترین راه برای دستگیری از محرومان دانست و افزود: شورای زکات شهرستان‌ها و بخش‌ها با محوریت زکات فطره و با هماهنگی ائمه جمعه تشکیل و شورای موجود هم تقویت شود.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم ادامه داد: فراهم سازی اقدامات قانونی جهت تامین امنیت عاملان صندوق‌ها، محور قرار دادن مصلی‌ها برای جمع آوری زکات، ارائه بیلان کار زکات فطره سال ۹۹ از جمله اقداماتی است که اعضای شورای زکات در استان باید به آن اهتمام داشته باشند.

وی با تاکید بر نقش موثر رسانه‌ها و تقدیر از فعالیت های رسانه ملی  در فرهنگ سازی و ترویج احکام مربوط به زکات افزود: بر این اساس فقر در جامعه ریشه کن و به یقین با جلوگیری از بروز مشکلات اجتماعی متعددی که ریشه در فقر دارد، سلامت جامعه تضمین می‌شود.

کلامی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی آذربایجان شرقی هم در این نشست با تاکید بر اینکه پرداخت زکات باعث گردش ثروت در جامعه میشود گفت : برای ریشه کنی فقر در کنار ایجاد ثروت و درآمد ؛ کمک به توزیع آن در جامعه یک اصل مهم است و هدف نهایی اقتصاد اسلامی هم جمع آوری مالیات اسلامی یعنی زکات و توزیع آن در بین نیازمندان و محرومان است.

وی افزود : در میزان زکات پرداختی ، مردم آذربایجان شرقی پارسال در رتبه چهارم کشوری قرار گرفتند که در نوع خود جایگاه بسیار خوبی به حساب می آید.

حجت الاسلام محمدزاده دبیر شورای زکات استان هم در این نشست با ارائه گزارشی از عملکرد این شورا در سال ۹۹ گفت : پرداخت زکات واجبی مردم استان در سال گذشته نسبت به سال قبل آن ، ۱۲۸ درصد رشد داشته به طوریکه میزان زکات پرداختی از ۳۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در سال ۹۸ به ۸۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون در سال گذشته رسیده است.

وی با بیان اینکه برنامه ریزی برای جمع آوری زکات سال جدید در استان ۲۰۰ میلیارد تومان است گفت : ۵۱ درصد زکات جمع آوری شده در امور محرومین هزینه شده است .