تصویب طرح جامع شهرک نیشتمان سنندج

به گزارش سراب نیوز، ، مدیر کل راه وشهرسازی کردستان با اشاره به دستور العمل ترویج شهرک سازی در کشور از تصویب طرح شهرک نیشتمان سنندج به عنوان اولین طرح شهرک سازی در راستای این دستورالعمل در شورای عالی شهرسازی ومعماری کشور خبرداد. عرفان مرادی افزود: طرح جامع شهرک نیشتمان سنندج به کارفرمایی شرکت مادر تخصصی […]

به گزارش سراب نیوز، ، مدیر کل راه وشهرسازی کردستان با اشاره به دستور العمل ترویج شهرک سازی در کشور از تصویب طرح شهرک نیشتمان سنندج به عنوان اولین طرح شهرک سازی در راستای این دستورالعمل در شورای عالی شهرسازی ومعماری کشور خبرداد.

عرفان مرادی افزود: طرح جامع شهرک نیشتمان سنندج به کارفرمایی شرکت مادر تخصصی عمران شهر‌های جدید و با نظارت فنی این اداره کل توسط گروه مهندسین دانشکاه کردستان تهیه شده است.

مرادی افزود: این طرح پس از طی مراحل قانونی در کارگروه امور زیربنایی وشورای برنامه ریزی وتوسعه استان در ۱۸ مردادسال جاری در جلسه شورای عالی شهرسازی ومعماری وبا حضور وزیر محترم راه وشهرسازی به تصویب رسید.

وی ادامه داد: طرح شهرک نیشتمان در عرصه‌ای به مساحت ۴۰۳ هکتار در اراضی تحت مالکیت دولت و با ظرفیت جمعیت پذیری ۲۸ هزار نفر در قالب حداکثر ۷ هزار واحد مسکونی تهیه شده است.

مدیر کل راه وشهرسازی کردستان با اشاره به نقش وعملکرد غالب مسکونی و اقامت دائم در شهرک نیشتمان از لحاظ نمودن دیگر نقش‌های مکمل در آن خبر داد وپاسخگویی به تقاضای موثر مسکن با توجه به محدودیت شدید زمین وایجاد موازنه متعادل عرضه وتقاضای زمین در شهرسنندج ازاهداف ساخت این شهرک عنوان کرد.

مرادی خاطرنشان کرد:تامین بستر مناسب فضا‌های مکمل شهر سنندج در حوزه توریستی، تفریحی، شهرخلاق موسیقی، دهکده سلامت، افزایش توان لجستیکی سنندج به عنوان مرکز استان وتقویت حوزه مراودات اقتصادی مرزی را از دیگر اهداف مهم این طرح برشمرد.

به گفته مرادی شهرک نیشتمان می‌تواند با تامین زیر ساخت‌ها وامکانات لازم به عنوان کانون سکونتی جدید همگام با استقرار فضا‌ها واماکن خدمات رسان گردشگری، ورزشی، فرهنگی، سلامت وبهداشت، نقش مهمی را در پاسخگویی به نیاز‌های متنوع حوزه شهرستان سنندج، فرا ناحیه وحتی در حوزه فرا مرزی با اقلیم کردستان عراق ایفا نماید.

وی همچنین با اشاره به مشخصات طرح جامع شهرک گفت: این طرح در قالب یک مرکز ناحیه وچهار محله با رویکرد‌های نوین شهرسازی شامل محلات با رویکرد توسعه محلات سنتی، محله با رویکرد پایدار سنتی، با رویکرد محله امن خانگی و شهری و محله با رویکرد توسعه حمل ونقل محور، طراحی و تهیه شده وضمنا حوزه و پهنه پدافند غیرعامل وفضا‌های مدیریت بحران در ساختار طرح شهرک لحاظ گردیده است..

مرادی پیرو تاکید وزیر محترم راه وشهرسازی در آینده نزدیک شروع مطالعات مکان یابی و تهیه طرح جامع شهرک سازی برپایه یافته‌های نتایج امکان سنجی شهرک سازی در استان در شهر‌های مرزی بانه، مریوان و دومین شهربزرگ استان سقز نیز در دستور کار شرکت عمران شهر‌های جدید ایران قرار گیرد./ صداوسیما