یک تصمیم و چندین اشتباه؛

تعطیلی ادارات تهران و خطر افزایش آمار کرونا در سراب

تعطیلی شش روزه تهران موج جدیدی از کرونا را رقم خواهد زد، بی تدبیری دولت یا عوامل دیگر در تعطیلی موجب قرمز شدن یک دست شهرهای کشور در چند روز آینده خواهد شد.

به گزارش سراب نیوز، سخنگوی دولت امروز خبری مبنی بر تعطیلی ادارات تا روز یکشنبه را داد، خبری که چمدان بدستان را پر از هیجان و شوق کرد، چرا که ۶ روز خود را برای مسافرت آماده می کنند.

تجربه نشان داده با کوچکترین تعطیلی در تهران، مسافرین زیادی از تهران روانه شهر ها و شهرستان ها می شوند چه آنهایی که شمال را مقصد گردشگری خود و چه آنهایی که فرصت را مناسب برای بازدید از اقوام می دانند.

یکی از شهرستان هایی که همواره میزبان مسافرین بوده، چه مسافرین عبوری به شهر های شمالی و سرعین و چه مسافرینی که اصالتا از همین شهرستان هستند.

بعد از هر تعطیلات تنها خبری که همگان در شهرستان به دنبال آن هستند اعلام رنگ قرمز در شهرستان است، مسافرینی که با خود واریانت های مختلف کرونا را حمل می کنند و اکنون نوبت کرونا دلتا است!

حقیقتش در تمام این تعطیلی ها اخباری مبنی بر جلوگیری از ورود مسافرین و پلاک های غیر بومی منتشر شده است و قطعا بزودی نیز از مسئولین اخبار رنگارنگ خواهیم شنید، اما در صحنه عمل آن چیز که نمایان است خلاف گفته های مسئولین است، اتوبوس های مملو از مسافرین یا راه های ورودی باز بر روی مسافرین در شهر و روستاها!

تجربه کردیم و دیدیم در موارد مشابه ابتدا و انتهای کمربندی سراب را برای چند روز اول مدیریت می‌کنند. ولی سوال اصلی این است آیا ورودی سراب فقط میدان انقلاب یا آزادی است؟ مگر خودرو غیر بومی نمی تواند از مسیرهای دیگر همچون شهرک گلها، میدان امیر المومنین، میدان امام رضا و چندین و چند ورودی دیگر وارد شهر شود؟ یا اصلا ورودی روستاها مگر بسته است؟!

حال میدانیم تنها دستاورد این تعطیلی برای سراب کرونا از نوع دلتا در کنار اخبار رنگارنگ مسئولین خواهد بود/اصغر برزگر