شهروندان گزارش می دهند؛

تناقض آشکار در نرخ گوشت !!

گوشت یکی از مهمترین عناصر چرخه غذایی است و حذف این عنصر کلیدی از چرخه غذایی می تواند لطمه سنگینی بر پیکره خانواده ها وارد کند، گرانفروشی یکی از مهمترین دلایل حذف این عنصر از چرخه غذایی است.

به گزارش سراب نیوز، نهم آبان امسال بود که کارگروه قیمت گذاری اتاق اصناف شهرستان سراب نرخ انواع گوشت قرمز در سطح شهرستان سراب را اعلام کرد.

طبق این گزارش نرخ انواع گوشت در شهرستان سراب از لخم گوساله کیلویی ۱۲۵، لخم گاوی ۱۲۰، مخلوط گاوی ۷۰، مخلوط گوسفندی ماده ۹۰ و نر ۱۱۰ و ران گوسفندی  ماده ۱۱۰ و نر ۱۲۵ و شقه گوسفندی ماده ۸۰ و نر ۱۰۰ هزار تومان اعلام شد.

در اولین روز های اعلام این نرخ موضوعی که بسیار در فضای مجازی و حقیقی واکنش کاربران را به دنبال داشت تعیین نرخ برای گوشت نر و ماده بود، چیزی که بسیاری از مردم عنوان می کردند” ما چطور متوجه خواهیم شد که گوشت خریداری شده نر است یا ماده” حتی برخی ها می گفتند:” فرض بگیریم که به قصاب نوع گوشت مد نظر را اعلام کنیم آنوقت چطور باید بدانیم گوشت خریداری شده از کدام نوع است “این موضوع مورد موردی بود که چندین روز فضای مجازی را درگیر خود کرد و در سکوت مسئولین خاتمه یافت.

اما موضوعی که به هیچ وجه از طرف مردم فراموش نشده و همواره پیگیر آن هستند مربوط به نرخ گوشت است، نرخ گوشت در برخی از قصابی ها علیرغم اعلام قیمت رسمی آن باز هم متفاوت تر از نرخ رسمی بوده و نرخ های نامعقول و دل بخواهی که از طرف فروشندگان اعلام می شود موجب ناراحتی مردم به ویژه قشر ضعیف جامعه شده.

در همین خصوص یکی از شهروندان در مصاحبه با سراب نیوز عنوان داشت: نرخ گوشت از آن چیزی که مسئولین اعلام کرده اند متفاوت تر عرضه می شود مثلا قصابی نرخ گوشت را ۱۳۰، آن یکی ۱۳۵ و بعضا ۱۴۰ هم فروخته می شود!!

او ادامه داشت: چندین بار موضوع را از طریق شماره های اعلامی از اداره صمت پیگیری کرده ولی به نتیجه مطلوب نرسیده است و در موردی نیز عنوان کردند از طریق تعزیرات حکومتی طرح شکایت کنید تا پیگیر باشند.

این که ما بخواهیم از طریق مراجع قضایی پیگیر گران فروشی باشیم موضوعی نیست که مردم از مسئولین انتظار دارند، بلکه باید مسئولین در صحنه بوده تا از گران فروشی مقابله کنند.

این شهروند چنین بیان کرد: پیشنهاد من به اداره صمت این است که از چند مدت یکبار بازرس های خود را تغییر دهد چرا که شهر سراب یک شهر کوچکی است و همه هم را می شناسند و این موضوع نمی تواند جالب باشد چرا که اگر شخصی بداند فلانی بازرس اداره صمت است دیگر هیچوقت پیش وی گران فروشی نخواهد کرد.

به هر حال آن چه که اکنون شاهد آن هستیم گران فروشی برخی از قصاب های چه در سراب و چه در روستاهای اطراف است، و این گران فروشی موجب ناراحتی مردم از اقدامات مسئولین شده است.