جزئیات تازه از شهادت ۲ محیط بان زنجانی

عاملان شهادت این دو محیط بان زنجانی پس از دستگیری به قتل خود اعتراف کردند.

به گزارش سراب نیوز و به نقل از صداوسیما؛ رئیس پلیس آگاهی زنجان گفت: پلیس در کمتر از ۱۲ ساعت پس از حادثه موفق به دستگیری عاملان شهادت این دو محیط بان زنجانی شد که در بازجویی های اولیه به شهادت این محیط بان اعتراف کردند.

سرهنگ رحمتی افزود : اما این شکارچیان با کشاندن محیط بانان به راه فرعی آنان را غافلگیر کرده و با آنان درگیر شدند که ابتدا با اسلحه شکاری خود به طرف این دو محیط بان شلیک کرده و سپس با بدست گرفتن اسلحه محیط بانان به طرف آنها شلیک می کنند که منجر به شهادت این دو محیط بان می شود.

به گفته سرهنگ رحمتی عاملان شهادت، اسلحه این محیط بانان را پس از شلیک در زیر خاک مخفی می کنند . وی گفت: پلیس پس ازحضور در محل وقوع حادثه به راننده‌ی یک دستگاه وانت مشکوک و او را دستگیر کرد که پس از بررسی‌های اولیه و شواهد به دست آمده، بازرسی منزل این شخص در دستور کار قرار گرفت.

رئیس پلیس آگاهی زنجان گفت: از طریق مظنون اول، شخص دوم نیز که در یکی از روستا‌های شهرستان میانه مخفی شده بود ساعت ۱۰ صبح دیروز دستگیر شد که هر دو در بازجویی های اولیه به شهادت این دو محیط بان اعتراف کردند.

سرهنگ رحمتی افزود: یکی از عاملان شهادت این دو محیط بان سابقه دار بوده و قبلا به علت شکار غیرمجاز دستگیر شده بود.

وی گفت: همچنین در بازجویی از منازل این قاتلان مقدار قابل توجهی گوشت آهو نیز کشف شده و مشخص است که قبلا نیز به دور از چشم محیط بانان این شکارچیان از این منطقه آهو شکار کرده‌اند.

منطقه حفاظت شده “فیله خاصه” دارای آهوان زیادی است و همین امر سبب شده شکارچیان همواره به دنبال شکار این حیوانات در این منطقه باشند.

هدف قاتلان شکار “آهو” بوده که توسط محیط بانان شهید شناسایی شدند.