به دلیل ابتدا به کرونا؛

حسن ریاضی از مشاهیر شهرستان سراب درگذشت

استاد حسن ریاضی (ایلدیریم )آنکولوژیست ، شاعر ، نویسنده ، مترجم و روزنامه نگار نامی ، دار فانی را وداع گفت.

به گزارش پایگاه خبری سراب نیوز، حسن ریاضی در بهمن ماه سال ١٣٣٧ در روستای جمال آباد بخش مهربان به دنیا آمد . تحصیلات ابتدایی و راهنمایی را در شهر های هریس و مهربان و دوره دبیرستان را در تبریز به پایان برد . و سپس در دانشگاه علوم پزشکی ایران تحصیلات خود را ادامه داد او در سال ١٣۵۴ به طور جدی فعالیت های ادبی و فرهنگی را شروع کرد و از بنیانگذاران انجمن های ادبی آذربایجان در تهران بود و پزشک آنکولوژیست بود و پناه بیماران سرطانی.

حسن ریاضی علاوه بر سرودن شعر و نوشتن مقالات ادبی – اجتماعی به ترجمه آثار ادبی جهان نیز مشغول بود . شاعر بود و ساعتها در نشست شاعران مشاعره می کرد . به تاریخ ادبیات ترکی و فارسی مسلط بود.

حسن ایلدیریم در دو دهه گذشته سردبیر فصلنامه بین المللی آذری و دبیری انجمن ادبی فرهنگی حبیب ساهر را برعهده داشت و عضو موثر حلقه های ادبی صابربود و با وبگاه و مجله ایشیق همکاری میکرد . از آثار او می توان به آنا دیلی ، آیین نگارش و دستور زبان آذربایجانی که منتشر شده و مجموعه سه جلدی شناختنامه ناظم حکمت و مجموعه اشعار که در دست چاپ است ، اشاره کرد.
ریاضی مرد دانای آرام نارک خیال دوراندیش زمانه پر تلاطم ما بود ، حیف و صد حیف که اینگونه غافلگیرانه رفت .

این ضایعه تلخ را به جامعه هنری ایران اسلامی ، انجمن ادبی شعر و شاعران استان آذربایجان شرقی و به ویژه اهالی شریف روستای جمال آباد تسلیت و تعزیت عرض مینمایم . روحش شاد و یادش گرامی باد .