دادستان شهرستان سراب از برخورد قاطع با هرگونه گرانفروشی و احتکار و بی انضباطی در بازار خبر داد

دادستان شهرستان سراب از برخورد قاطع با هرگونه گرانفروشی و احتکار و بی انضباطی در بازار خبر داد

به گزارش سراب نیوز علیانسب دادستان شهرستان سراب در مصاحبه خود با خبرنگار سراب نیوز از هوشیاری دستگاه های اطلاعاتی و انتظامی و قضایی شهرستان سراب نسبت به هرگونه گرانفروشی و احتکار و تحرکات بازار خبر داد و عنوان کرد، تمامی اقدامات اصناف و بازار اعم از گرانفروشی، کم فروشی، احتکار و سایر موارد زیر رصد و پایش شدید اطلاعاتی دستگاه های مربوط بوده و در این راستا چندین مورد احتکار کشف و ضبط شد که کشفیات انجام شده در سطح فروشگاه ها طبق نرخ های روی کالا جهت توزیع بین مردم قرار می گیرد.

دادستان شهرستان سراب با اشاره به طرح جدید دولت، ابراز داشت: طرح پیش روی دولت محترم از جمله طرح های خوبی است که با اجرای کامل آن شاهد کوتاه شدن دست واسطه گران و دلالان و شاهد قطع کامل قاچاق منابع و ثروت عظیم ملت ایران خواهیم بود و کلیه بسترهای فساد و رانت برچیده خواهد شد به طوری که اگر این طرح بصورت کامل اجرا گردد شاهد اجرای عدالت و شکوفایی اقتصادی در سطح کشور خواهیم بود.

وی با اشاره به برخی گزارشات رسیده در خصوص تحرکات بازار بیان داشت:
مجازات تخلفات صنفی به شدت افزایش یافته هرگونه بی انضباطی در بازار و تحرکات بازاریان در مسائل اخیر را قویا زیر نظر داشته و در صورت مشاهده گران فروشی، احتکار و سایر موارد علاوه بر اینکه از طریق صنفی با اصناف مربوط توسط ادارات ذیربط و تعزیرات برخورد هایی از قبیل جرایم سنگین ،ابطال پروانه.نصب بنر و اعلام تخلفات واحد صنفی و… انجام خواهد گرفت در صورتی که اقدام باعث تهدید امنیت غذایی و نگرانی مردم شده و تشویش اذهان عمومی را در پی داشته باشد و یا سازماندهی شده باشد. با تشکیل پرونده امنیتی برخورد های قضایی لازم با صنف متخلف یا اشخاص مرتبط انجام خواهد شد.

در پایان دادستان شهرستان سراب از تمامی شهروندان، اصناف و مسئولین خواست تا جهت اجرای هرچه بهتر طرح پیش رو همدیگر را یاری نمایند.