بخشدار مرکزی سراب خبر داد؛

در ۱۱۱ روستای مرکزی شهرستان سراب انتخابات برگزار خواهد شد

همزمان با سراسر کشور ثبت نام از داوطلبان عضویت در انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی روستا و تیره های عشایری در بخش مرکزی شهرستان سراب آغاز شد.

ب️ه گزارش سراب نیوز، سلطانی نسب بخشدار مرکزی سراب در گفتگو با خبرنگار سراب نیوز عنوان کرد: ثبت نام از داوطلبان عضویت در انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی روستاهای شهرستان سراب از ساعت ۸ صبح روز دوشنبه ۱۶ فروردین آغاز و تا ساعت ۱۸ روز یکشنبه مورخ ۲۲ فروردین، به مدت هفت روز ادامه خواهد داشت.

او با اشاره به نحوه ثبت نام داوطلبان، گفت: داوطلبان عضویت در انتخابات شوراهای اسلامی روستاها می توانند به صورت غیر حضوری و از طریق اپلیکیشن موبایلی، نسخه ویندوز و قابل نصب بر روی رایانه و دفاتر پیشخوان دولت و پست بانکها در شهرها و روستاها و یا داوطلبان می توانند از طریق مراجعه حضوری به بخشداری از ساعت ۸ تا ۱۸ ثبت نام نموده و رسید دریافت نمایند.

سلطانی نسب با اشاره به این که داوطلبان شوراهای اسلامی روستاها تا ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ مهلت دارند تا برای دریافت گواهی عدم سوء پیشینه اقدام کنند، بیان داشت: در  ۱۱۱ روستای بخش مرکزی شهرستان سراب که دارای ۲۰ خانوار و یا ۱۰۰ نفر جمعیت بر اساس سرشماری سال ۹۵ است، انتخابات شوراهای اسلامی در این روستاها برگزار می شود و تعداد اعضایی که وارد شوراهای اسلامی روستا خواهند شد بستگی به تعداد جمعیت داشته و در روستاهای با جمعیت تا ۱۵۰۰ نفر (۳نفر) و بیش از آن (۵نفره) خواهد بود.

بخشدار بخش مرکزی شهرستان سراب با عنوان اینکه مدرک تحصیلی مورد نیاز برای روستاهای کمتر از ۲۰۰ خانوار (سواد خواندن و نوشتن) و برای روستاهایی که جمعیت آن بالای ۲۰۰ خانوار می باشد مدرک تحصیلی دیپلم لازم است، گفت:  قبل از ثبت نام، الزامی برای سکونت داوطلبان در محدوده حوزه انتخابیه وجود ندارد و به استناد ماده ۳۰ قانون، اعضای منتخب شوراها باید در محدوده بخش حوزه انتخابیه خود سکونت اختیار نمایند در صورت تغییر محل سکونت هر یک از اعضای شورا از محدوده حوزه انتخابیه به خارج از آن موجب سلب عضویت خواهد شد.
وی در پایان از داوطلبین حوزه روستاهای بخش مرکزی خواستند که به دلیل وضعیت قرمز کرونایی شهرستان ، برای پیشگیری از ایجاد ازدحام و دیگر مشکلات احتمالی در سامانه ، از هم اکنون نسبت به ثبت نام خود اقدام نموده و این کار را به روزهای آخر موکول ننمایند.