دشمنان می‌خواهند با تحریم اقتصادی و تهاجم فرهنگی دامنه انقلاب اسلامی محدود کنند

استاندار آذربایجان شرقی گفت: تاریخ پرشکوهی داریم و انقلاب بزرگی را رقم زدیم که این امواج بزرگ خوشایند استکبار نبوده و به دنبال محدود کردن دامنه نفوذ انقلاب هستند.

به گزارش پایگاه خبری سراب نیوز به نقل از تسنیم، محمدرضا پورمحمدی در آیین رسمی آغاز فیلم برداری فصل دوم سریال جلال که در پارک‌موزه شمیم پایداری برگزار شد، با تقدیر از دست اندرکاران سریال  جلال، اظهار داشت: تهیه سریال‌های تاریخی ما، ارزش‌های نهان انقلاب را بازگو می‌کند.

وی دیدگاه مورخین در مورد تبعات فراموشی تاریخ و گذشته پرافتخار یک سرزمین را یادآور شد و گفت: مردمی که به گذشته و تاریخ خود اهمیت قائل هستند، کودکان آن مثل بزرگان هستند اما ملتی که از تاریخ درس نگیرد، بزرگترها مثل کودکانند.

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه تاریخ پرشکوهی داریم و انقلاب بزرگی را رقم زدیم که این امواج بزرگ خوشایند استکبار نبوده و به دنبال کوتاه کردن دامنه های انقلاب هستند، افزود: دشمنان در پی فراموشی تاریخی مردم هستند و با تحریم، تهاجم نظامی و فرهنگی و اقتصادی می‌خواهند دامنه این انقلاب پرافتخار را کوتاه کنند که باید از این تجربیات تاریخی گذشته برای ایستادگی در برابر استکبار استفاده کرد.

وی خواستار به تصویر کشیدن تجربیات تاریخی گذشته این سرزمین شد و خاطر نشان کرد: نسل سوم و چهارم انقلاب این ایام را تجربه نکرده، لذا اهمیت انتقال این تجربیات و یادآوری گذشته پر از رشادت، ایثار و جانفشانی در راه دین و میهن بیش از پیش می شود.

پورمحمدی با تاکید بر اینکه دشمنان به دنبال بی هویت کردن و به فراموشی سپردن این تاریخ پرافتخار ایران هستند، افزود: رسالت هنرمندان و صداوسیما در به تصویر کشیدن و ثبت مفاخر به عنوان الگوی عملی بسیار سنگین و مهم است.

وی ساختن انسان را مهمتر از ساخت ابنیه دانست و گفت: هنرمندان علاوه بر مفاخر و اتفاقات تاریخی، نقش مادر، نقش معلم و نقش اندیشمندان را برجسته کنند چراکه برای از بین بردن یک تمدن، الگوها و اندیشمندانش را مورد تهاجم قرار می‌دهند.