دلیل شلوغی مراکز تعویض پلاک در ذره بین خبری

شلوغی مراکز تعویض پلاک و گلایه مردم، موضوعی که چندی پیش در یکی از رسانه های شهرستان سراب به آن پرداخته شد و از زبان یک شهروند تعویض پلاک سراب با بستان آباد در آن رسانه مورد مقایسه قرار گرفت.

به گزارش سراب نیوز، شلوغی مراکز تعویض پلاک و گلایه مردم، موضوعی که چندی پیش در یکی از رسانه های شهرستان سراب به آن پرداخته شد و از زبان یک شهروند تعویض پلاک سراب با بستان آباد در آن رسانه مورد مقایسه قرار گرفت.

یکی از گلایه هایی که چندی قبل از رسانه صدای سراب برای اولین بار از زبان یک مخاطب پخش و سپس در رسانه های دیگر شهرستان باز نشر شد، موضوع شلوغی مرکز تعویض پلاک سراب و قیاس آن با مرکز تعویض پلاک بستان آباد بود، موضوعی که با واکنش های مختلف کاربران شبکه های اجتماعی روبرو شد و برخی ها آن را تایید  و برخی ها رد کردند.

اما موضوع اصلی چه بود، چرا چندیست مراکز تعویض پلاک شلوغ است ؟ برای بررسی این موضوع و ریشه یابی آن گذری به مرکز تعویض پلاک سراب انداختیم تا ببینیم دلیل این ازدحام چه است و نظرات شهروندان در این مورد را جویا شدیم .

به گزارش سراب نیوز، در شهرستان سراب به مانند سایر شهرستان های کشور مرکز تعویض پلاک یک شعبه دارد که این مصوبه کشوری است که تعویض پلاک یک مرکز باشد و در صورت تعدد مراجعین بر تعداد بادجه های خدمات رسانی افزوده شود و مرکز تعویض پلاک سراب  از جمله مراکز پرکار استان از این حیث می باشد.

یکی از شهروندان سرابی حاضر در نوبت تعویض پلاک وقتی متوجه موضوع خبری ما شد، به خبرنگار ما گفت: از نظر من دلیل شلوغی مراکز تعویض پلاک در تمام شهر های ایران کمبود قطعات اولیه تولید پلاک و یا چاپ برگ سبز است که این دو مورد موجب شده است تولید و تعویض پلاک روند آهسته تری به نسبت قبل بگیرد و اینطور احساس می شود این موضوع موجب بروز تداخل شده است.

این شهروند که نخواست نامش فاش شود، چنین ادامه داد: حضور مردم از ساعات اولیه صبح حتی قبل از شروع زمان کاری در جلوی مراکز تعویض پلاک قطعا نمی تواند راه حل مناسبی باشد چه بسا که در برخی از شهر ها این مورد از طریق نوبت دهی اینترنتی حل شده است ولی خب باز هم نبود موارد اعلامی چه اینترنتی و چه حضوری مشکلاتی بوجود می آورد و در شهر سراب همانطور که می دانید زمان بازدید افسر راهنمایی رانندگی از ساعت ۱۰ به بعد است که البته این هم به دلیل وجود یک افسر کارشناس است و قابل درک هست وی باید در کنار کارشناسی این موضوع، مسئولیت سنگین راهنمایی و رانندگی شهر را نیز بر عده دارند.

از طرفی یک منبع آگاه به سراب نیوز گفت: تغییر و تحولات اخیر در خصوص نحوه تنظیم سند موجب شده است بیشتر مراجعین به مراکز تعویض پلاک بنگاه داران خودرو باشند چرا که در حال حاضر به دلیل حذف سند ثبتی خریداران تنها با مبالغ اندکی خودرو را به نام خود می زنند که پیش از این هزینه ثبت و انتقال خودرو اعداد میلیونی بود و این طرح در کنار مزیت های فراونی که برای مردم داشت موجب بروز برخی مشکلات همچون شلوغی و ازدیاد در مراکز تعویض پلاک شده است.

همچنین این منبع اشاره کرد: اگر این موضوع یعنی شلوغی مراکز تعویض پلاک را دقیق تر بررسی کینم، متوجه خواهید شد که از انتهای شهریور ماه آهسته آهسته بر تعداد مراجعین افزوده شده است که در این ایام هم موضوع سند خودرو اعلام و هم اینکه کمبود مواد برای تولید پلاک و چاپ برگه سبز مشهود بود، حتی در این مورد چندین بار مسئولین ارشد ناجا از رسانه های رسمی کشور مصاحبه هایی کردند و البته ناگفته نماند در کنار پلاک، برگ سبز و سند نباید عامل کمبود نیرو را هم بی تاثیر بدانیم.

در پایان این گزارش تعدادی از شهروندان که از موضوع خبری ما آگاه شده بودند جملگی با تقدیر و تشکر از عوامل راهور و تعویض پلاک در سراب اشاره داشتند: شاهد آنیم علیرغم تخصیص سهمیه جیره ای پلاک و برگ سبز از استان برای شهرستان ها، به واسطه فعالیت خوب و چشم گیر مجموعه تعویض پلاک سراب در سال های متمالی اکنون این عملکرد موجب شده که در تخصیص و اخذ پلاک و برگ سبز شهرستان سراب جایگاه ویژه ای در استان داشته باشد و نیاز است مجددا از تلاش های کارکنان آن مجموعه قدردانی شود و در کنار این از مسئولین عزیز درخواست می شود برنامه ریزی های لازم جهت راه اندازی سیستم نوبت دهی اینترنتی و همچنین کمک به کارکنان تعویض پلاک سراب در خصوص تخصیص تعداد بیشتر پلاک و برگ سبز نهایت همکاری را به مانند همیشه داشته باشند.