ساخت ۳ هزار واحد مسکن محرومان در استان همدان

مدیر کل بنیاد مسکن استان همدان از ساخت ۳ هزار واحد مسکونی محرومان در استان همدان خبر داد.
  • به گزارش سراب نیوز و به نقل از صداوسیما؛ حسن ظفری با اشاره به اینکه طرح ساخت مسکن محرومان از مهرماه سال گذشته در استان آغاز شده گفت: از آغاز این طرح تاکنون بیش از ۱۱۰۰ واحد به بهره برداری رسیده و در اختیار متقاضیان واجدان شرایط قرار گرفته است.
وی افزود: برای اجرای این طرح بیش از ۱۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی با کارمزد پنج درصد و ۹۰۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض حساب ۱۰۰ حضرت امام (ره) و دولت در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: تاکنون براساس سهمیه منظور شده بیش از ۳۱۵۳ متقاضی شناسایی و ۲۸۰۵ متقاضی به بانک‌ها معرفی شده است و ۲۵۰۳ متقاضی موفق به عقد قرارداد با بانک‌های عامل شده اند.

مدیر کل بنیاد مسکن استان همدان با بیان اینکه بیش از ۱۷۷۹ واحد پی کنی شده است، گفت: در ۱۴۸۵ واحد اسکلت و بیش از ۱۳۴۶ واحد اجرای سقف انجام شده است.

حسن ظفری افزود: با هماهنگی و برنامه ریزی انجام شده شاهد اتمام ۳۰۰۰ واحد مسکن محرومان در روستا‌های استان همدان قبل از نیمه امسال خواهیم بود.

وی به شاخص نوسازی و بهسازی مسکن روستایی هم اشاره کرد و افزود : شاخص نوسازی و بهسازی مسکن در روستا‌های کشور ۴۸ درصد است، و این شاخص در استان به ۶۶ درصد رسیده است.