دادستان عمومی و انقلاب شهرستان:

سراب جزو امن‌ترین شهرهای کشور است

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان سراب گفت: در سراب، سرقت خشن به عنف و مسلحانه وجود نداشته و از این لحاظ جزو شهرستان‌های امن کشور است.

به گزارش سراب نیوز، سیداحمد علیانسب در نشست پیشگیری از وقوع جرم سرقت شهرستان سراب اظهار کرد: خوشبختانه در شهرستان سراب، سرقت خشن به عنف و مسلحانه وجود ندارد.

وی ادامه داد: با توجه به نبود جرایم خشن، شهرستان سراب جزو امن‌ترین شهرهای کشور به شمار می‌رود.

وی با اشاره به افزایش آمار سرقت‌های خرد علی الخصوص سرقت تجهیزات برق اضافه کرد: به لحاظ گستردگی شهرستان و مواجهه با فصول پائیز و زمستان و رها شدن تجهیزات برق چاه‌ها و ادوات کشاورزی و خطوط انتقال با افزایش سرقت‌های خرد مواجه هستیم.

وی خاطرنشان کرد: در راستای پیشگیری از افزایش سرقت‌های خرد باید راهکارهایی مناسب و تدابیری موثر ارائه شود.

رئیس دادگستری شهرستان سراب نیز در این نشست اظهار کرد: افزایش سرقت‌ها با وضعیت معیشت جامعه مرتبط بوده و لازمه پیشگیری از آن مبارزه ریشه‌ای است.

وی با بیان اینکه ارتقای معیشت و فرهنگ جامعه و مبارزه با نابسامانی‌ها در کاهش سرقت‌ها موثر است، خاطرنشان کرد: نبایستی از راه‌های نظامی و امنیتی و قضایی غفلت کرد و باید تمام تلاش خود را جهت کاهش سرقت انجام دهیم.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان، این نشست  حضور رئیس دادگستری، دادستان، فرماندار، فرماندهی نیروی انتظامی و رؤسای پلیس های تخصصی در دادگستری شهرستان سراب برگزار و ادامه اعضای حاضر به ارائه نقطه نظرات خود پرداختند و مصوبات لازم جهت پیشگیری از سرقت اتخاذ شد.