با اعلام لیست جدید شهرستان ها؛

سراب مجددا قرمز شد

با اعلام رنگ بندی جدد شهرهای کشور تعداد 5 شهرستان به لیست شهرستان های قرمز اضافه شدند.

به گزارش رسانه سراب نیوز، با اعلام رنگ بندی جدید شهرهای کشور متاسفانه ۵ شهرستان از وضعیت نارنجی به قرمز تغییر یافتند که در این بین از استان آذربایجان شرقی شهرستان سراب به رنگ قرمز تغییر یافته است.

گفتنی است شهرستان سراب تنها شهرستان شمالغرب کشور است که در حال حاضر به رنگ قرمز است و امیدواریم مسئولین تدابیر بیشتری اتخاد و بر شدت محدودیت ها بیفزایند چرا که شاهد هستیم در گوشه و کنار شهر و روستاها مراسمات مختلف عروسی و ترحیم برگزار می شود و همچنین شلوغی خیابان ها ورود مسافرین غیر بومی و ازدحام مردم در بازار های سرپوشیده یا بازار های محلی داز دلایل مختلف شدت گرفتن کرونا است و بایست ببنیم تدابیر مسئولین با قرمز شدن شهرستان چه خواهد بود.

دکتر اکبرنادی رئیس دانشکده علوم پزشکی سراب با بیان اینکه افزایش میانگین شمار بستری های کرونایی در سراب موجب تغییر وضعیت این شهر از نارنجی (خطر متوسط ) به قرمز (پرخطر) شد؛ گفت: هم اکنون ۵۴ بیمار در بیمارستان امام خمینی ره سراب به علت مشکلات تنفسی ناشی از کووید ۱۹ بستری هستند و از این تعداد ۷ نفر در بخش ای سی یو تحت مراقبت های ویژه قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه بزودی محدودیت های وضعیت قرمز از طرف ستاد کرونای شهرستان ابلاغ خواهد شد یادآور شد: همان گونه که بارها هشدار داده شده کرونا به محض ساده انگاری و غفلت از رعایت پروتکل های اعلامی شیوع پیدا خواهد کرد.

دبیر ستاد کرونای شهرستان سراب تصریح کرد: هرگونه دورهمی، دیدو بازدید، مجلس عروسی و ختم موجب جولان کرونا خواهد شد و در مقابل فاصله گذاری، شستشوی مداوم دست ها و ماسک زدن موجب مهار و کنترل کرونا می شود.

براساس اعلام دکترنادی تاکنون از ۷۲۴۱ تست pcr صورت گرفته؛ تعداد ۲۵۹۱ نفر مثبت قطعی بوده است. همچنین متاسفانه تاکنون ۱۳۶ نفر از بیماران به علت شدت عوارض ناشی از کووید ۱۹ جان خود را از دست داده اند.