کاشت سیب زمینی بنفش در شهرستان سراب

تغییر در مضیقه کشاورزان سرابی روز به روز بیشتر می شود به طوری که جدیدا محصولاتی همچون بادام زمینی، زغفران، کدو و سیب زمینی بنفش در مزارع سراب کاشت می شود

به گزارش سراب نیوز، سیب زمینی بنفش یکی از انواع سیب زمینی هاست (نام علمی : Solanum tuberosum) که پوست بیرونی آن به رنگ بنفش تیره یا سیاه و گوشت داخلی آن حتی بعد از پخت هم به رنگ بنفش می باشد. این نوع سیب زمینی نسبت به سیب زمینی سفید از بافتی متراکم تر، مغذی تر و خوش طعم تر برخوردار است.

در مقایسه با سیب زمینی معمولی، آن ها شاخص گلیسمی پایین تری دارند و سرشار از آنتی اکسیدان ها به ویژه آنتوسیانین ها، تیامین، نیاسین، ویتامین B6، ویتامین C، منگنز، منیزیم، مس، آهن، پتاسیم و فیبر هستند.

کاشت سیب زمینی بنفش در شهرستان سراب

این محصول جدیدا در معدود مزارع سراب کاشت شده است که از جمله آن مزارع می توان به یکی از مزارع روستای بیجند سراب اشاره کرد که در ان به کاشت سیب زمینی بنفش روی آوردند.

گفتنی است از چندی قبل کاشت محصولات جدید کشاورزی را در شهرستان سراب شاهد هستیم به طوری که می بینیم از زعفران تا بادام زمینی در سراب اتفاق می افتد علیرغم اینکه محصول خود شهرستان سراب گندم و سیب زمینی است.

کاشت سیب زمینی بنفش در شهرستان سراب