شرکت ۴۵ هزار بسیجی در طرحهای کرونایی آذربایجان‌شرقی

فرمانده سپاه عاشورا گفت: ۴۵ هزار بسیجی در طرح‌های کرونایی آذربایجان‌شرقی مشارکت کرده اند.

به گزارش سراب نیوز و به نقل از صداوسیما؛ سردار عابدین خرم در نشست فعالان گروه‌های جهادی استان افزود: این نیروها در قالب گروه‌های جهادی در شهر‌ها و بخش‌های مختلف، از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون در اجرای طرح‌های «شهید سلیمانی» و «کمک‌های مومنانه» کمک کرده اند.
وی ادامه داد: جهادگران بسیجی و سپاهی علاوه بر فعالیت در زمینه های مسکن محرومان، پل‌سازی، آبیاری و عمرانی در مناطق محروم در زمینه تربیت و آموزش هم جهاد می‌کنند.
سردار خرم اظهار کرد: بسیجیان استان تاکنون در قالب گروه‌های جهادی بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار بسته معیشتی را بین نیازمندان توزیع کرده‌اند تا  در این ایام سخت و پیچیده و شرایط بد معیشتی، مشکلات کمتری را متحمل شوند.
فرمانده سپاه عاشورا اضافه کرد: گروه‌های جهادی از نیمه شعبان سال گذشته و پس از اعلام رهبر معظم انقلاب مبنی بر مشارکت آحاد مردم در کمک مومنانه، با جذب کمک‌های خیران، بسته‌های معیشتی را در اختیار نیازمندان قرار می‌دهند و بیش از ۸۵ درصد بسته‌ها را از جذب کرده اند، ضمن اینکه در کنار این اقدامات، امکانات آموزشی و غذای گرم هم بین نیازمندان و آسیب‌دیدگان کرونا توزیع می‌کنند.وی با اشاره به اینکه بسیجیان آذربایجان شرقی در طرح شهید سلیمانی کل جمعیت استان را ۲ بار غربالگری کردند گفت: در قالب این طرح گروه‌های آسیب‌پذیر، بیماران صعب‌العلاج و سایر گروه‌های نیازمند را محله به محله شناسایی کرده و این طرح را به صورت هدفمند تداوم می‌دهند.
سردار خرم کنترل حالت طوفانی کرونا را علاوه بر همکاری مردم و مدافعان سلامت، از جمله توفیقات طرح شهید سلیمانی دانست و افزود: کل سیستم وزارت بهداشت در خدمت درمان است، اما گروه‌های جهادی هم برای پیشگیری وارد میدان شده اند.
وی خاطرنشان کرد: بسیجیان برای لبیک گویی به فرمان رهبر معظم انقلاب وارد میدان رزمایش کمک‌های مومنانه و طرح شهید سلیمانی شدندو خود این نیرو‌ها گاهی گرفتار بیماری کرونا شدند که نشان از ایثارگری جهادگران در حوزه مقابله با کرونا است.