وزیر بهداشت در سراب:

ضرورت فعالیت شبانه روزی مراکز واکسیناسیون در کشور

وزیر بهداشت، درمان و اموزش پزشکی گفت: انتظار چند ساعته مردم در صف‌های واکسیناسیون قابل تحمل نیست.

به گزارش پایگاه خبری سراب نیوز به نقل از صداوسیما مرکز آذربایجان شرقی، دکتر بهرام عین الهی در بازدید از مرکز آموزشی، درمانی و پژوهشی امام خمینی (ره) سراب با بیان اینکه مراکز واکسیناسیون باید به صورت شبانه روزی و چند شیفته فعالیت کنند افزود: انتظار چند ساعته مردم در صف‌های دریافت واکسن قابل تحمل نسیت.

وی با اشاره به افزایش ۳ مرکز تولید واکسن در ایران اظهار کرد: علاوه بر این واردات واکسن از دیروز بیشتر شده است و این روند تا هفته آینده ادامه دارد.

دکتر عین اللهی با تاکید بر لزوم تسریع در واکسینه کردن جمعیت هدف و افزایش مراکز تجمیع واکسیناسیون گفت: توزیع واکسن در استان‌ها و شهرستان‌ها بستگی به فعالیت مراکز تزریق واکسن دارد و به هر میزان که تعداد واکسیناسیون بیشتر باشد به همان میزان واکسن بیشتری در اختیارشان قرار می‌گیرد.

وزیر بهداشت تصریح کرد: در شرایط فعلی تنها راه مقابله با کرونا فقط پیشگیری است و برای تسریع در روند واکسیناسیون باید از ظرفیت مساجد و حسینیه‌ها هم استفاده کنیم و مردم نیز به صورت جهادی و انقلابی با مدافعان سلامت همکاری داشته باشند.
وی ادامه داد: قبل از فرارسیدن آبان ماه و آغاز موج جدید شیوع بیماری باید روند واکسیناسیون شتاب بگیرد.

وزیر بهداشت در سفری یک روزه صبح امروز وارد آذربایجان شرقی شد و از مراکز واکسیناسیون در سراب و تبریز و بیمارستان امام رضای مرکز استان بازدید کرد.

بازدید از بیمارستان خیرساز مردانی آذر تبریز، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و نشست با مسئولان دانشگاه علوم پزشکی تبریز از دیگر برنامه‌های سفر وزیر بهداشت به آذربایجان شرقی است.