مجوز ۲۷۴ فقره مجوز تاسیس رمز ارز الکترونیکی

رییس اداره طرح ها و برنامه ریزی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی:۲۷۴ فقره جواز تأسیس رمز ارزهای الکترونیکی صادر شده است .

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکزآذربایجان غربی ،رییس اداره طرح ها و برنامه ریزی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: ۲۷۴ فقره جواز تأسیس رمز ارزهای الکترونیکی از زمان ابلاغ دستورالعمل مربوطه جهت صنعتی سازی و ساماندهی مراکز و استخراج در این استان صادر شده است.ضربی اضافه کرد: مطابق با دستور العمل، صدور مجوز برای استخراج رمز ارز علاوه بر زمین های داخل شهرک های صنعتی در محل واحدهای فعال و راکد داخل و خارج از شهرکهای صنعتی نیز امکان پذیر است.

او  افزود: بر اساس مجوزهای صادره در حوزه استخراج رمز ارزهای الکترونیکی پیش بینی می شود که بیش از ۱۲ هزار و ۵۲ میلیارد ریال سرمایه گذاری در استان صورت گیرد با این سرمایه گذاری برای ۹۵۴ نفر زمینه اشتغال مستقیم فراهم می شود.
رییس اداره طرح ها و برنامه ریزی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: با توجه به دستورالعمل جدید متقاضیان می توانند به چهار روش شامل سرمایه گذاری در طرح های بهینه سازی مصرف برق، تأمین برق از طریق نیروگاه های تجدید پذیر(اعم از موجود و جدید)، نصب و بهره برداری از مولدهای حرارتی و اتصال به شبکه و خرید انرژی از شرکت برق استان، تامین برق کنند.
وی اظهار داشت: متقاضیان پس از اخذ جواز تأسیس و تعیین محل استقرار (محل مجاز) می­ توانند از طریق خرید از تولیدکنندگان داخلی دارای پروانه­ بهره­‌برداری، واردات و ثبت سفارش دستگاه‌­ها بنام خود، خرید از دارندگان گواهی یکتا که مراحل خود اظهاری دستگاهها را طی کرده باشند و خرید از وارد کنندگان مجاز دستگاه­ها نسبت به تأمین دستگاه­های مورد نیاز خود اقدام کنند در غیر این صورت دستگاه های موجود در واحد قاچاق و غیر قانونی محسوب خواهند شد.