معاون وزیر راه در بوشهر: کمبود لاستیک نداریم

معاون وزیر و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: سال گذشته با وجود تحریم‌ها و شرایط اقتصادی کشور، ۲ قرارداد نوسازی ناوگان در بخش سنگین (۵ هزار خودرو و یک هزار خودرو) با کارخانه‌های داخلی به امضا رساندیم.

به گزارش سراب نیوز و به نقل از صداوسیما؛ داریوش امانی افزود: در بخش مسافری هم اعلام می‌کنیم با هر کارخانه تولیدکننده اتوبوس که آمادگی تولید دارند برای نوسازی ناوگان اتوبوس رانی و مینی بوس قرار داد امضا می‌کنیم.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال گذشته تا کنون ارز ۴ هزار و ۲۰۰ برای لاستیک در نظر گرفته شده است اضافه کرد: با تمهیدات در نظر گرفته شده تعدادی لاستیک با ارز ۴ هزار ۲۰۰ از سال‌های قبل به کشور آمده بود که به صورت سهمیه‌ای به استان‌ها تخصیص داده شد.

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: از سویی در زمینه ارز نیمایی هم مباحثی مطرح بود که هم اکنون کمبود لاستیک نداریم و رانندگان می‌توانند از سامانه تجارت لاستیک خود را دریافت کنند.

امانی از دوربین‌های تردد شمار که در پیشگیری  تخلفات رانندگی اثرگذار است گفت و از فراخوان ۲ هزار دستگاه دوربین اعلام شده به ظرفیت دوربین‌های کشور خبر داد.