هشدار پلیس فتا به کلاهبرداری‌های تماس تلفنی

رئیس پلیس فتای آذربایجان شرقی گفت: مجرمان سایبری برای اینکه به اهداف خود برسند با برقراری تماس‌های تلفنی با شهروندان و عنوان نمودن شما برنده جایزه شده‌اید حساب بانکی آنان را خالی می‌کنند.

به گزارش سراب نیوز به نقل از خبرگزاری صداوسیما مرکز آذربایجان شرقی، سرهنگ محسن محمودی افزود: تعدادی از افراد سودجو با ارسال پیامک به تلفن‌همراه شهروندان و برقرار تماس تلفنی مبنی بر اینکه شما برنده مسابقه و یا جایزه شده‌اید، هموطنان را تشویق به پیگیری برای دریافت جایزه می‌کنند.

وی افزود: متاسفانه برخی شهروندان با در اختیار قرار دادن اطلاعات کارت یا شماره‌حساب بانکی خود به دیگران موجب می شوند مجرمان سایبری مبالغی را از حساب بانکی آنان برداشت کنند.

این مقام انتظامی گفت: کلاهبرداران با افزایش حس کنجکاوی و اشتیاق مخاطبان و ایجاد ارتباط با استفاده از روش‌های مختلف فریب دهنده، اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کنند و در پایان فرد قربانی متوجه می‌شود از جایزه خبری نیست و در دام کلاهبرداران افتاده است.

رئیس پلیس فتای استان استان اضافه کرد: برای جلوگیری از این نوع کلاهبرداری‌ها به عموم شهروندان توصیه می‌کنیم به این‌گونه پیامک‌ها و تماس‌هایی باعنوان برنده شدن جایزه اعتنایی نکنند و به هیچ عنوان اطلاعات مهم حساب‌بانکی و سایراطلاعات شخصی خود را دراختیار دیگران قرار ندهند.

سرهنگ محسن محمودی اظهار کرد: شهروندان دقت داشته باشند که برای واریز مبلغ به حسابتان صرفا داشتن شماره‌حساب یا شماره‌کارت بانکی کافی است و بقیه اطلاعات حساب‌بانکی از جمله رمزاول یا دوم، کد CCV۲، تاریخ انقضای‌کارت و حتی مراجعه شما به دستگاه خودپرداز هیچ لزومی ندارد.

وی از شهروندان خواست رمزهای‌بانکی خود را به صورت دوره‌ای تغییر داده و از اعدادی مثل شماره‌ شناسنامه، سال‌تولد و سایراعدادی که قابل حدس‌زدن باشند، استفاده نکنند.

رئیس پلیس فتای آذربایجان شرقی گفت: کاربران در صورت مواجهه با موارد مشکوک، آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری گزارش کنند و همچنین شهروندان به صورت ۲۴ ساعته می‌توانند با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ مرکز پاسخگویی فوریت‌های سایبری پلیس فتا در ارتباط باشند.