امام جمعه سراب؛

هیچ دین و مذهب و کشوری به اندازه اسلام و ایران به شهدای خود ارزش قائل نیست

دومین دوره یادواره شهدای ورزشکار شهرستان سراب به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس در محل سالن زورخانه ای علی ابن ابی طالب ع سراب برگزار شد.

به گزارش سراب نیوز، امام جمعه سراب با تبریک روز آتشنشانی و قدردانی از زحمات مسئولین جهت برگزاری دومین دوره یادواره شهدای ورزشکاران عنوان کرد؛ هیچ دین، هیچ آیین و هیچ کشوری به اندازه اسلام برای شهدا ارزش قائل نیست، خداوند در قران کریم اشاره دارد شهدا زنده هستند و آنان را مبادا مرده بپدارید بلکه زنده هستند و از جایگاه ویژه ای برخوردار هستند.

حجت الاسلام و المسلمین اکرمی ادامه داد؛  مرحوم علامه طباطبایی در مورد جایگاه شهدا مطلبی ویژه دارد و گفته است، ناز و نعمتی که شهدا از عنایت خداوند کریم در عالم برزخ برخوردار است را هیچ شخص دیگر نخواهد داشت.

وی با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم ص ابراز کرد: تا زمانی که مردم و مسئولین کشور به ارزش های دینی و شهدا ارزش قائل هستند و یادشان را در مراسمات مختلف گرامی میدارند این انقلاب و نظام ما بیمه است و هیچ دشمنی نمی تواند به برکت خون شهدا آسیبی برساند.

امام جمعه سراب با بیان این که انتقاد از مسئولین امر طبیعی است و هرکسی می تواند انتقاد داشته باشد ولی انتقاد صحیح و سازنده، عنوان کرد: در زمان جنگ برخی از افراد دولتمند و صاحب ثروت فرزندان خود را تا اتمام جنگ به کشور های دیگر فرستادند و بعد از اتمام جنگ همان افراد اینبار فرزندان خود را در بدنه دولت جای دادند و اکنون می بینیم بسیاری از مشکلات کشور ما زیر سر همین افراد است.