احیای واحدهای صنعتی راکد؛ اولویت سازمان صمت

کارخانه فولاد سراب به دلیل مشکلات مالی ۶ سال تعطیل بود

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با بیان این که احیای واحدهای صنعتی راکد اولویت سازمان صمت استان است، گفت: احیای این واحد صنعتی علاوه بر اشتغال پایدار و تولید ثروت، بهبود شرایط اقتصادی در شهرستان سراب را به ارمغان خواهد آورد.

به گزارش پایگاه خبری سراب نیوز، صابر پرنیان ظهر امروز در بازدید از کارخانه فولاد سراب که با حضور مدیر کل اداره بازرسی، برخی از مدیران دستگاه های اجرایی و بانک ها انجام شد، اظهار کرد: با توجه به این که این واحد صنعتی حدود ۶ سال به دلیل مشکلات مالی تعطیل بود برای احیای این واحد در جلسه ای که برگزار شد موارد زیادی مطرح شد که در این زمینه امیدواریم حضور تیم مدیریت ارشد استان موجب احیا و تکمیل زنجیره این واحد صنعتی شود.

وی با بیان این که احیای واحدهای صنعتی راکد اولویت سازمان صمت آذربایجان‌شرقی است، ادامه داد: احیای این واحد صنعتی علاوه بر اشتغال پایدار و تولید ثروت، بهبود شرایط اقتصادی در شهرستان سراب را به ارمغان خواهد آورد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی به ضرورت حمایت از تمام کسب و کارها در استان اشاره کرد و گفت: در برخی از شهرستان ها به ویژه در شهرستان سراب که توسعه صنعتی این شهرستان نسبت به سایر شهرستان ها ضعیف بوده است باید نگاه ویژه ای به این مسایل داشته باشیم.

پرنیان با اشاره به طرح راه اندازی واحد ذوب در این کارخانه افزود: ایجاد این بخش زنجیره تولید را تکمیل و اشتغال این واحد را دو برابر می کند که در نهایت باعث کاهش قیمت تمام شده محصولات می شود.

وی تاکید کرد: به منظور احیای این واحد صنعتی بانک بسته های مختلفی را پیشنهاد کرده است تا علاوه بر تعیین و تکلیف تسهیلات معوق، تسهیلات جدیدی نیز به این واحد صنعتی تزریق شود.

وی گفت: ارتقای رده محیط زیست و همچنین اخذ مجوزهای لازم از سازمان صمت از جمله درخواست های این واحد صنعتی بود که مقرر شد این موارد در کمیته ماده ۱۱ قانون هوای پاک مطرح شود که در این زمینه سازمان حفاظت محیط زیست اعلام آمادگی کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی افزود: به منظور حمایت از تولید و رفع موانع در شهرک صنعتی سراب در جریان برگزاری میز خدمت مشکلات ۱۰ واحد صنعتی بررسی و تصمیمات لازم در این زمینه اتخاذ شد که البته بیشترین مشکل واحدهای صنعتی در رابطه با تامین مالی و تامین سرمایه در گردش بود.