کاهش آمار جرایم استان در نوروز ۱۴۰۰

فرمانده انتظامی البرز از کاهش سه درصدی وقوع جرایم استان در ۱۶ روز ابتدایی امسال، خبر داد.

به گزارش سراب نیوز و به نقل از صداوسیما؛ سردار محمدیان، کاهش ۳ درصدی جرایم در ١۶ روزه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال را دستاوردی دیگر از دوران تعامل دو سویه میان دستگاه قضایی و نیروی انتظامی در استان البرز عنوان کرد گفت: امیدواریم امسال  با واقع نگری ، انجام کار علمی و تداوم همکاری ها، شاهد تحقق اهداف مشترک و گسترش توفیقات باشیم.

حسین فاضلی هریکندی، رئیس کل دادگستری استان البرز نیز در نشست مشترک با فرمانده نیروی انتظامی استان گفت: در سایه همدلی، همکاری و تعاملات مطلوب بین دو دستگاه، شاهد توفیقات بسیاری از جمله برقراری امنیت در استان البرز هستیم.

او افزود: بیشترین تعاملات در بین دستگاه‌ها را دادگستری و مجموعه نیروی انتظامی با یکدیگر دارند و زمانی دو مجموعه می‌توانند در انجام مأموریت‌های محوله موفق باشند که این تعامل در سطح عالی وجود داشته باشد.

فاضلی گفت: از جمله نتایج موفق این تعاملات، می‌توان به تشکیل قرارگاه پیشگیری و مقابله با جرایم خاص در استان اشاره کرد که منجر به ایجاد هماهنگی ویژه بین کلیه مراجع دادگستری اعم از دادسراها، محاکم، تجدیدنظر، اجرای احکام و نیروی انتظامی شده و هم اکنون در برخورد با جرایم خاص و خشن، کلیه مراحل شناسایی و بازداشت، صدور حکم و اجرای آن، تحت رصد دقیق این قرارگاه است.