کرونا و کمک ۵ میلیاردی صنایع استان مرکزی به پویش “نفس”

انجمن پیشگامان صنعت استان مرکزی ۱۰۰ کپسول اکسیژن به حوزه سلامت اهدا کرد.

به گزارش سراب نیوز و به نقل از صداوسیما؛ با توجه به گسترش شیوع کرونا و در راستای نیاز فوری و مبرم حوزه سلامت استان مرکزی به اکسیژن، برای درمان بیماران مبتلا به کرونا، پویش” نفس” در استان راه اندازی شده است.

در همین راستا و با توجه به کمبود کپسول اکسیژن در مراکز درمانی انجمن پیشگامان صنعت استان مرکزی ۱۰۰ کپسول اکسیژن با هزینه ۵ میلیارد ریال خریداری و به حوزه سلامت استان اهدا کرد.

مهدیانی از اعضای انجمن پیشگامان صنعت استان مرکزی با بیان اینکه این کار در راستای کمک به حوزه سلامت و بهداشت و درمان صورت گرفت گفت: ۱۰۰ کپسول اکسیژن دیگر هم بزودی از طرف این انجمن برای کمک به بیماران کرونایی استان مرکزی اهدا خواهد شد.

جمالیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک هم گفت: در موج چهارم کرونا و با توجه به حجم بالای مراجعان و بستری ها، برای تامین اکسیژن مراکز درمانی استان مرکزی با مشکل جدی تامین اکسیژن مواجهند.

جمالیان افزود: سرعت بسیار بالای انتقال و افزایش مبتلایان، آمار بستری و مرگ و میر به شدت افزایش یافته و مراکز درمانی استان در وضعیت بحرانی به خصوص در زمینه تامین اکسیژن که اصلی‌ترین درمان بیماری کرونا است قرار دارند.

او اضافه کرد: با توجه به تکمیل ظرفیت بیمارستان‌ها و پیش بینی پر شدن نفاهتگاهی که در حال احداث است، به شدت به کپسول اکسیژن نیاز داریم و با را ه اندازی پویش “نفس”در صدد رفع این کمبود هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک از مردم، صنایع و نیرو‌های مسلح و همه شخص حقیقی و حقوقی خوایت در این زمینه دانشگاه علوم پزشکی اراک و مبتلایان را یاری کنند.