گرایش حزبی درانتصاب مدیران کنارگذاشته شود/با هیچ مدیری در انجام وظایف محوله تعارف نداریم

رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه مسئولانی که از انگیزه لازم برای خدمتگزاری به مردم برخوردار نیستند کنار گذاشته شوند گفت: با هیچ مدیری در انجام وظایف محوله تعارف نداشته و عملکرد مدیران رصد می‌شود.

به گزارش سراب نیوز، در چند هفته گذشته در شهرستان سراب شاهد سردرگمی در تعیین سرپرست و مدیر برای دو اداره مهم ورزش و جوانان و جهادکشاورزی بودیم در اداره ورزش و جوانان با انتقال رهیف مدیر سابق این اداره به مرند مدتی این اداره بدون رئیس ماند تا اینکه لطیفی؛ رئیس شهرستان ورزقان به سراب منتقل شد در مورد جهادکشاورزی هم با بازنشسته شدن  رئیس قبلی مدیرکل جهادکشاورزی به ناچار معاون برنامه‌ریزی خود را که اصالتا سرابی بود به عنوان سرپرست تعیین کرده و هنوز مدیری مشخص نشده است؛ اینکه چرا مدیرپروری در این چنین ادارات مهمی  صورت نگرفته و مشکل کار کجاست با یوسف داودی نماینده سراب و رئیس مجمع نمایندگان استان در این رابطه گفت‌‌وگو کردیم.

وی گفت: در بحث مدیریت دچار غفلت شده‌ایم؛ یکی از مشکلات ما عدم شناسایی نیروهای توانمند بومی برای مدیریت در حوزه‌های مختلف است.

داودی تصریح کرد: نبود اراده برای انتخاب افراد شایسته بومی و آشنا به منطقه، باعث ایجاد اختلال در روند کادرسازی و استمرار تربیت مدیران بومی خواهد شد.

وی افزود: رویکرد مثبت نسبت به کادرسازی در رده‌های مختلف مدیریتی سازمان‌ها و ادارات داشته باشیم.

این نماینده مجلس که خود را مستقل معرفی کرده است، یادآور شد: لازم است در انتخاب مدیران رویکرد جناحی حذف شود و برخی مدیران بومی ظرفیت و تجربیات بسیار کارآمدی دارند اما بخاطر مسائل حزبی کنار گذاشته شده‌اند.

نماینده سراب در مورد نقش نظارتی مجلس در عزل و نصب‌ها گفت: نمایندگان مجلس بعنوان یک مرجع نظارتی می‌توانند نظر خود را در خصوص کارآمدی و یا ناکارآمدی مدیران و عزل و نصب آنها بیان کنند و برای تغییر مدیر و مسئول از باب مودت و همدلی اظهار نظر کنند و براساس قانون اساسی نمایندگان مجلس باید وظیفه نظارتی خود را در زمینه‌هایی که در قانون اشاره شده ایفا کنند و این نظارت به منزله دخالت در امور نیست.

وی تاکید کرد: مسئولانی که از انگیزه لازم برای خدمتگزاری به مردم برخوردار نیستند کنار گذاشته شوند.

رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: با هیچ مدیری در انجام وظایف محوله تعارف نداشته و عملکرد مدیران رصد می‌شود.