۱۰ میوه ای که با آن می توانید وزنتان را کاهش دهید

بهترین راه برای این جایگزینی، انتخاب غذاهایی با ارزش غذایی بالاست (که به طور طبیعی دارای کالری پایینی هستند) و سلامت شما را بهبود می‌بخشند همچنین این اطمینان را به شما می‌دهند که مواد مغذی ضروری برای کاهش وزن را دریافت کرده‌اید.

چه در حال آماده شدن برای رفتن به ساحل باشید یا می‌خواهید کنار استخر برنزه شوید و یا اینکه می‌خواهید بهترین لحظات را در تابستان داشته باشید و از این فرصت برای کاهش وزن در تابستان استفاده کنید، بسیار مهم است که میوه‌ها و سبزیجات فصلی را در برنامه غذایی خود بگنجانید تا از غذاهایی که حاوی آنتی اکسیدان هستند، استفاده کنید و مواد مغذی کافی به بدنتان برسانید و با نوشیدن آب در روزهای گرم و طولانی تابستان بدن خود را هیدراته نگه دارید.

اگر چه مسلما خوردن غذاها نمی‌تواند به طور خودکار باعث کاهش وزن در تابستان شود، اما جایگزین کردن غذاهای پرکالری با غذاهایی که کالری کمتری دارند می‌تواند شما را به سمت سوزاندن مقدار کالری بیشتر از کالری مصرفی هدایت کند که همین امر باعث کم کردن اضافه وزن شما می‌شود.

بهترین راه برای این جایگزینی، انتخاب غذاهایی با ارزش غذایی بالاست (که به طور طبیعی دارای کالری پایینی هستند) و سلامت شما را بهبود می‌بخشند همچنین این اطمینان را به شما می‌دهند که مواد مغذی ضروری برای کاهش وزن را دریافت کرده‌اید.

۱۰ ماده غذایی برای کاهش وزن در تابستان

۱: خانواده توت‌ها

هر کدام از انواع توت‌ها را که ترجیح می‌دهید (بلوبری، توت سیاه، تمشک یا توت فرنگی) بسیاری از ریز مغذی‌های مهم را دارا هستند و نسبت به دیگر میوه‌ها مانند موز و انبه میزان کالری بسیار پایینی دارند. توت‌ها دارای میزان زیادی فیبر هستند (یک فنجان تمشک دارای ۸ گرم فیبر است که تقریبا یک سوم نیاز روزانه خانم ها و ۲۰% نیاز روزانه آقایان است) مصرف فیبرهای غذایی به شما کمک می‌کند تا مدت زمان طولانی‌تری احساس سیری کنید و مصرف میان وعده در بین وعده های اصلی غذایی را کاهش دهید. همچنین توت‌ها غنی از آنتی اکسیدان و ویتامین‌های ب و ث هستند.

۲:خیار برای کاهش وزن در تابستان

خیار داری آب فراوان است، درست چیزی که ما در گرمای تابستان به آن نیاز داریم و کالری بسیار پایینی هم دارد به طوری که یک فنجان خیار خرد شده که معادل ۱۵۰ گرم است تنها دارای ۱۶ کالری است. این ماده غذایی برای استفاده در سوپ، اسموتی و سالاد بسیار گزینه مناسبی است. از آنجایی که خیار از ۹۵% آب تشکیل شده است بسیار به هیدراته ماندن بدن کمک می‌کند و همچنین دارای آنتی اکسیدان است و خاصیت ضد التهابی دارد.

۳: انواع کباب‌ها

استفاده از پروتئین خالص بدون چربی مثل مرغ، ماهی، ماکیان، گوشت گاو و یا گوسفند برای کم کردن وزن و دریافت آمینواسیدهایی مثل لوسین که به داشتن عضلاتی بدون چربی و پایین آوردن چربی بدن کمک می‌کند، بسیار گزینه ی خوبی است. منقل‌ها را در این تابستان روشن کنید و از پروتئین‌ها و سبزیجات به سیخ کشیده شده و کباب شده روی منقل لذت ببرید.

۴: نخود

نخودها دارای بیشترین میزان پروتئین و آهن در بین همه سبزیجات هستند و جایگزین خوبی برای گوشت‌ها که معمولا از کالری بالاتری برخوردارند، هستند همچنین دارای چربی‌های اشباع می‌باشند. اگر شما دوست دارید در آشپزی‌تان از این حبوبات استفاده کنید اما هیچ دستور پختی برای آن نمی دانید من اینجا به یک دستور پخت برای آن اشاره میکنم.

 

پنیر بز و تست تخم مرغ با نخود تازه (نخود سبزتازه)

تست و تخم مرغ یکی از آن غذاهایی است که جواب خود را پس داده و هیچ وقت قدیمی نمی‌شود. به تخم مرغ در حال نیمرو شدن مقداری پنیر بز خامه‌ای اضافه کنید و نان تست را روی آن بگذارید حالا برای رنگ و طعم بیشتر به آن نخود سبز و ادویه اضافه کنید.

۵: هلو برای کاهش وزن در تابستان

هلو یکی از بهترین میوه‌های تابستانی و بهترین انتخاب برای وقتی است که می‌خواهید یک ماده شیرین به غذایتان اضافه کنید. یک هلو متوسط دارای ۳۹ کالری است و غنی از پتاسیم و ویتامین ث است که ۱۵% از مصرف روزانه پیشنهاد شده را شامل می شود. آنتی اکسیدان بتاکاروتن که به واسطه رنگ طلایی هلو در آن وجود دارد توسط بدن به ویتامین “آ” تبدیل می‌شود که برای سلامت چشمان بسیار مفید و ضروری است.

۶: آناناس

غنی از ویتامین ث و منبع پتاسیم است، همچنین آناناس در رده میوه‌های با قند بالا قرار می‌گیرد پس در استفاده از آن محتاط باشید. ساقه این میوه آبدار تابستانی دارای آنزیمی به نام بروملین است که خاصیت ضد التهابی در بدن دارد. استفاده از آناناس به جای دیگر خوراکی‌های شیرین بسیار مفید است و می‌تواند جایگزین خوبی برای خوراکی‌های شیرین باشد.

۷: برای کاهش وززن در تابستان فلفل شیرین بخورید

این نوع سبزیجات همه کاره تابستانی از کالری پایین و ریز مغذی‌های غنی برخوردار است. در ۳۷ گرم از این ماده که معادل یک فلفل متوسط است یک گرم پروتئین،۲ و ۱٫۲ گرم فیبر و فقط ۵ گرم قند طبیعی وجود دارد. اگر می‌خواهید مصرف روزانه سبزیجات خود را بالا ببرید با هر وعده خود فلفل شیرین میل کنید.

۸: گوجه

آبدار، شیرین و کم کالری است. گوجه‌ها در تابستان به عمل می‌آیند و یک گوجه متوسط دارای ۳۲ کالری و ۲ گرم فیبر خوراکی است. گوجه منبع خوبی برای ویتامین ها و مواد معدنی به خصوص ویتامین ث، پتاسیم و لیکوپن است که یک انتی اکسیدان است که از بدن در برابر افتاب محافظت می کند.

۹: هندوانه

۹۲% این میوه را آب تشکیل داده است.هندوانه بدون اینکه وزن شما را تغییر دهدبه شما احساس سیری می دهد . علارغم اینکه این میوه کالری پایینی دارد اما سرشار از آنتی اکسیدان هایی مثل لیکوپن و ویتامین ث  است. در حالی که ریز مغذی های فراوانی دارد و  بدن شما را هیدراته نگه می دارد . حتما از این میوه برای لذت بردن از روزهای تابستان استفاده کنید.

۱۰: کدو سبز

کدو سبز یکی دیگر از سبزیجات همه کاره است که می‌توانید آن را کباب کنید یا در نان استفاده کنید. کدو سبز طعم ملایمی دارد اما می‌توانید از آن در غذاهای فصلی و با هر دستور پختی استفاده کنید. یک فنجان کدو خرد شده که شامل ۱۵۰ گرم است تنها ۱۷ کالری دارد و کربوهیدرات آن ۳ گرم است. کدو سبز غنی از پتاسیم، ویتامین آ و ث و کلسیم است

نکات مهم برای کاهش وزن در تابستان

سعی کنید مواد غذایی بالا رو به برنامه غذایی خود اضافه کنید و این نکات را برای کم کردن وزن در تابستان به یاد داشته باشید.

هیدراته بمانید: کم آبی بدن باعث می‌شود شما احساس خستگی و گرسنگی کنید. همیشه مطمئن شوید که یک بطری آب خنک در دسترس دارید تا از احساس خستگی جلوگیری کنید. برای اینکه آب را طعم دار کنید می‌توانید از ساقه آناناس، برگ نعنا یا برگ ریحان استفاده و آنها را به آب اضافه کنید.

همه چیز در حد تعادل: مسافرت‌های تابستانی و یا تعطیلات تابستانی همیشه همراه با شیرینی‌ها و غذاهایی است که در حالت روتین جز برنامه غذایی ما نیست. در طول مدت سفر و تعطیلات به یاد داشته باشید که شما در حال کم کردن وزن هستید و بدانید چه غذایی را برای خوردن انتخاب می‌کنید. این بدین معنا نیست که از خوردن همه چیز پرهیز کنید و لذت نبرید.

اندازه غذای خود را با آگاهی انتخاب کنید: با یک سایز کوچک از غذا شروع کنید به آهستگی آن را بجوید و اجازه بدهد غذا هضم شود. بعد از آن تصمیم بگیرید آیا هنوز گرسنه هستید یا نه؟ قبل از اینکه سراغ بشقاب بعدی بروید.