۸ نیروی راهداری کرمان به اتهام ارتشا و رشاء بازداشت شدند

یک معاون، دو رئیس اداره و پنج نفر از کارمندان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان به اتهام ارتشاء و رشاء دستگیر شدند.

۸ نیروی راهداری کرمان به اتهام ارتشا و رشاء بازداشت شدند، به گزارش سراب نیوز به نقل از خبر گزاری صداوسیما مرکز کرمان دادستان کرمان در این باره گفت: تعدادی از کارکنان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و فعالان حوزه توزیع لاستیک تعاونی ناوگان حمل و نقل، با تشکیل باند ارتشاء و اختلاس ضمن سو استفاده از جایگاه شغلی و تبانی با تعدادی از عاملان فروش لاستیک، مسئولان انجمن صنفی و شرکت‌های حمل و نقل کالا اقدام به صدور حواله برای افراد مورد نظر خود کرده و در ازای آن مبالغی را دریافت کرده و یا تعدادی از لاستیک‌ها را به عنوان سهم خود برداشته و در بازار آزاد به فروش می‌رسانده‌اند.

دادخدا سالاری افزود: اقدامات اعضای این باند موجب لطمه به حیثیت نظام اداری و ایجاد نارضایتی در بین رانندگان ناوگان حمل و نقل جاده‌ای شده است.

وی ادامه داد: اعضای این باند همچنین با سو استفاده از اهرم‌های نظارتی از جمله کمیسیون ماده ۱۲ (بررسی تخلفات شرکت‌های حمل و نقل کالا ومسافر)، کمیسیون ماده ۱۰ (تخلفات رانندگان) و کمیسیون‌های تمدید یا صدور مجوزهای شرکت‌های باری و مسافری اقدام به اخذ رشوه‌های کلان از متولیان این شرکت‌هامی‌کرده‌اند.

سه روز پیش هم یکی از کارمندان جهادکشاورزی که در طول چهار سال ۹۰۰ میلیون تومان رشوه دریافت کرده بود؛ بازداشت شد.

 

سربازان گمنام امام زمان(عج) با همکاری و پشتیبانی دستگاه قضایی در راستای مبارزه بی امان با مفاسد اداری و اقتصادی موفق به شناسایی و برخورد با این باند شده است.