۹۰ درصد نامزدهای شوراهای اسلامی در سراب تایید صلاحیت شدند

رئیس شورای نظارت برانتخابات شوراهای اسلامی شهرستان سراب از تائید صلاحیت ۹۰درصدی نامزدهای شوراهای اسلامی در سراب خبر داد.

۹۰ درصد نامزدهای شوراهای اسلامی در سراب تایید صلاحیت شدند، به گزارش سراب نیوز جواد حقی امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در سراب، اظهار داشت: از مجموع ۷۸ نفر ثبت‌نام‌کننده برای انتخابات شورای اسلامی شهرهای سراب، مهربان، شربیان و دوزدوزان در مجموع صلاحیت ۶۳ نفر از طرف هیات‌های اجرایی و نظارت شهرستان تائید شدند.

وی افزود: با احتساب انصراف هشت نفر از داوطلبان ثبت‌نام کرده و رد صلاحیت هفت نفر از نامزدها در مجموع ۹۰درصد نامزدهای ثبت‌نام کرده مورد تائید قرار گرفتند.

حقی، با تشریح روند رسیدگی به صلاحیت نامزدهای شوراهای اسلامی تاکید کرد: هیات‌های اجرایی و شورای نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهرستان با تشکیل چندین جلسه و نشست کاری مشترک به بررسی صلاحیت‌ها پرداختند و بعد از استعلام‌ها از نهادهای پیش‌بینی شده در قانون انتخابات و بررسی‌های مختلف سرانجام در مهلت قانونی تائید و رد صلاحیت‌ها مشخص و در اسرع‌وقت از طریق فرمانداری ابلاغ خواهد شد.

این گزارش حاکی است، در میان نامزدهای تائید صلاحیت شده،۶ نفر دیپلم،۶ نفر فوق‌دیپلم، ۴۷نفر لیسانس، ۱۷ نفر فوق لیسانس و دو نفر با مدرک دکترای هستند.